Vergelijking uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik maak een programma die op basis van een waarde bepaalt welk bat script uitgevoerd moet worden een foto om het te verduidelijken:

c3d77d097d89477491b1e7fab0f99990.png

Eerst wordt er een waarde opgehaald om in te vullen achter 42coin, worldcoin, karmacoin, digitalcoin ( de difficulty ) daarna moet je een waarde invullen bij de numeric up/down. Als de waarde achter bijv. 42coin hoger is dan de waarde bij de 42coin van de numeric up/down mag er geen .bat bestand worden geopend maar als de waarde achter 42coin lager is dan die van de numeric up/down moet er wel een .bat bestand worden geopend. Dat is nog makkelijk om te doen maar stel dat 42coin en karmacoin allebij onder de waarde van de numeric up/down zit mag er maar 1 .bat bestand (bijv karmacoin.bat) worden geopend maar ik weet niet hoe ik die berekening doe, het gaat dus om het verschil tussen de numeric up/down en de waarden achter de labels rechts. Elke coin heeft 1 bat bestand en er kan maar 1 tegelijk worden uitgevoerd. Ik hoop dat jullie het begrijpen anders zal ik een andere uitleg geven.

Dat is nog makkelijk om te doen maar stel dat 42coin en karmacoin allebij onder de waarde van de numeric up/down zit mag er maar 1 .bat bestand (bijv karmacoin.bat) worden geopend maar ik weet niet hoe ik die berekening doe

De 'Label-waarden' van de 42coin en de karmacoin noem ik respectievelijk a en b.
De 'numeric-updown-waarden' die daarbij horen, noem ik respectievelijk x en y.

Dan krijg je dus zoiets:

[cpp]If a < x And b < y Then
''// 1 .bat bestand openen ?
ElseIf a < x Then
''//Open de 42-coin
ElseIf b < y Then
''//Open de karma-coin
Else
''//Nu is de label-waarde bij beide groter. Niks doen?
End If[/cpp]

Heel erg bedankt voor de snelle reactie!

Bedoel je het op deze manier?

[CPP]if 42coin < 42coinupdown and karmacoin < karmacoinupdown then
ElseIf 42coin < 42coinnud Then
''//Open de 42-coin
ElseIf karmacoin < karmacoinupdown Then
''//Open de karma-coin
Else
End If[/CPP]

Oftewel:

[CPP] If Convert.ToDecimal(twentyfourcoinwaarde.Text) < twentyfourmaxvalue.Value And Convert.ToDecimal(Karmacoinwaarde.Text) < karmamaxvalue.Value Then
ElseIf Convert.ToDecimal(twentyfourcoinwaarde.Text) < twentyfourmaxvalue.Value Then
''//Open de 42-coin
ElseIf Convert.ToDecimal(Karmacoinwaarde.Text) < karmamaxvalue.Value Then
''//Open de karma-coin
Else
End If[/CPP]

Edit:

Ik heb de code even uitgetest en de code werkt goed alleen is het nog niet helemaal zoals ik het zou willen. Hetgeen dat ik zou willen is dat het programma ook nog vergelijkt tussen alle up down values welke coin het grootste verschil heeft tussen de label values en de updown values zodat er altijd 1 coin als beste wordt gekozen want ik weet niet hoe ik nu uit een lijst coins die onder de updown values zitten 1 tje eruit kies (random zou niet echt handig zijn vind ik).

Laatst bewerkt:
[cpp]If (x-a) >= (y-b) Then
''//Eerste
Else
''//Tweede
End If[/cpp]

?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan