• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijking

Status
Niet open voor verdere reacties.

stonechest

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Ik wil graag een balans in excel maken.
In kolom A vul ik de aantallen in. In kolom B wil ik de prijs van de desbetreffende artikel zetten. Ik wil nu zodra ik ergens een artikel invoer met dezelfde prijs dat hij de aantallen dan opteld. Wie kan mij daarmee helpen?

Voorbeeld:

KOLOM A KOLOM B

10x € 0.45
8x € 0.69
4x € 1.14
6x € 0.45

MOET DAN WORDEN:

16x € 0.45
8x € 0.69
4x € 1.14

zie het balans-idee niet echt voor me (wat is er dan in balans?) maar waar wil je die onderste getallen hebben, in plaats van of op een andere plaats? Eerste kan volgens mij niet (cirkelredenering), tweede moet wel kunnen met vert.zoeken oid en een paar tussenstappen

Het principe van het bestandje is inderdaad prima.
Nu nog het volgende probeem. Stel dat ik allemaal getallen op blad nummer 1 invul.
Kan je deze functie dan zo toepassen dat op blad nummer 2 alle gefilterde aantallen met prijs krijgt zonder de 0x €prijs te krijgen.

Beste Roy,

Je zou kolom B kunnen selecteren en dan werken met Data - Filter - Uitgebreid filter. Kopieer dan de unieke waarden naar een cel op dit werkblad en kopieer dan die unieke naar blad 2. Zet daar dan de formules achter.
Het is vast mogelijk via een event te doen zodat iedere nieuwe code direct op blad twee komt, maar dat lukt mij niet.

Groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan