• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijking

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Ik heb een eigen bedrijfje en ik krijg prijslijsten als excel/word bestand toegemaild. In het geval dat het in word is, zet ik het zelf over naar excel.
Nu wil ik eigenlijk iets maken in excel waarbij excel kijkt of producten en prijzen nog hetzelfde zijn als in de oude prijslijst (prijswijzigingen)... is dit met excel te doen? Ik had al gezocht naar programma's maar kon die niet vinden.
Weet iemand hier raad op? Ik heb namelijk al vierkante ogen van het vergelijken van die prijslijsten.. liever dat een programma het doet:p

Iemand die mij kan helpen?:confused:

Hoewel dit via VBA code ook wel mogelijk is met Excel, lijkt een database (bv. Access) een betere keus. Met een 'simpel' SQL commando krijg je dan zo de lijst van aan te passen prijzen.

Hoewel dit via VBA code ook wel mogelijk is met Excel, lijkt een database (bv. Access) een betere keus. Met een 'simpel' SQL commando krijg je dan zo de lijst van aan te passen prijzen.

En is het dan ook mogelijk dat acces aangeeft of prijzen zijn veranderd of iets dergelijks? Daar gaat het nu even om namelijk.. want ik heb een paar honderd producten en kan die nooit allemaal controleren...

Je hebt per artikel waarschijnlijk een uniek veld (artikelcode bv.) stel dat je dat in een aparte tabel zet, dan kan je inderdaad via een SQL commando enkel die artikelen laten zien waar de nieuwe prijs verschilt van de oude prijs.

Oké bedankt! Ik kan het zelf wel niet dat access, maar ga t toch proberen en anders huur ik wel de een of ander in om het te doen. Scheelt voor mij gigantisch in de tijd namelijk... Nogmaals bedankt Finch! :thumb:

Oké bedankt! Ik kan het zelf wel niet dat acces, maar ga t toch proberen en anders huur ik wel de een of ander in om het te doen. Scheelt voor mij gigantisch in de tijd namelijk... Nogmaals bedankt Finch! :thumb:

Zal seffens eens proberen een klein voorbeeldbestandje te posten.

Hierbij een voorbeeldje als Access database.
Je hebt daarin twee tabellen (OudeLijst en NieuweLijst) en 1 Query welke enkel de artikelen weergeeft welke een gewijzigde prijs hebben.

Ik zou zeggen speel even met de testdata om het zelf even uit te testen.

Groeten,

Finch

Bijlagen

En kan bijvoorbeeld in access ook excelgegevens geïmporteerd worden? Dat ik iets invoer ofzo en dat access dat zelf in een lijst zet? Of moet ik telkens zelf de prijzen en artikels invoeren?

En kan bijvoorbeeld in access ook excelgegevens geïmporteerd worden? Dat ik iets invoer ofzo en dat access dat zelf in een lijst zet? Of moet ik telkens zelf de prijzen en artikels invoeren?

Je kan perfect gegevens van Excel in Access zetten, dat kan zelfs via een copy-paste operatie. Zorg gewoon dat de layout (structuur) van de data gelijklopend is. Je kan zelfs een query schrijven die automatisch de oude prijzen zal wijzigen in de nieuwe prijzen.

PS. Niet dat ik je hier wil wegjagen hoor, maar dit is meer iets voor het Accessforum ipv het Excelforum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan