• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijking

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaakovic

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Beste heer/mevrouw,

Ik ben een poultje aan het maken, waarin de toto automatisch wordt berekend (thuis winnend = 1 uit winnend = 2 gelijk= 3 ).
In cel I11 staat hoeveel keer het thuis spelende team heb gescoord en in K11 staat hoevaal het uitspelende team heeft gespeeld.

Zodoende kom ik op de volgende vergelijking: =ALS(I11>K11;"1";ALS(I11<K11;"2";ALS(I11=K11;"3")))

Echter wordt de informatie van de thuisspelende en uitspelendeteams uit een andere sheet gehaald, deze zijn onbekend TOT de wedstrijd daadwerkelijk gespeeld is waardoor er tot die tijd een 0 bij beide komt te staan en zodoende ALTIJD een 3 komt te staan totdat de echte score wordt ingevuld. Dit geeft problemen bij het bijhouden van een standlijst.

Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen?

Met vriendelijke groet,

Sjaakovic

Code:
=ALS(OF(K11="";I11="");"";ALS(I11>K11;1;ALS(I11<K11;2;3)))

Niels

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(OF(K11="";I11="");"";ALS(I11>K11;1;ALS(I11<K11;2;3)))

Niels

Excuses, jou antwoord geeft inderdaad de oplossing voor het probleem.
Echter zit ik nu met een volgend probleem
In K11 en I11 staat een celverwijzing naar een ander tabblad, deze wordt dus automatisch ingevuld met een 0 als deze leeg is. Mijn vraag is dan ook hoe blijft de waarde leeg (dus niet 0 maar echt leeg) vanuit deze verwijzing.

Gr Sjaakovic

Dat doet de formule ook, heb je hem wel geprobeerd.
Er komt nu niks te staan als er geen uitslag is ingevult als je er N.V.T. wilt hebben staan pas je dit aan naar.

Code:
=ALS(OF(K11="";I11="");"N.V.T";ALS(I11>K11;1;ALS(I11<K11;2;3)))

Anders moet je de formule in de cellen I & K aanpassen. ik weet de verwijzing niet maar iets zoals de volgende formule:
Code:
=ALS(Blad2!D12="";"";Blad2!D12)

Niels

Laatst bewerkt:
Dat doet de formule ook, heb je hem wel geprobeerd.
Er komt nu niks te staan als er geen uitslag is ingevult als je er N.V.T. wilt hebben staan pas je dit aan naar

Code:
=ALS(OF(K11="";I11="");"N.V.T";ALS(I11>K11;1;ALS(I11<K11;2;3)))

Niels

Ja excuses je hebt gelijk, ik had het bericht al verwijderd.
Enkel omdat de cellen k11 en I11 een celverwijzing bevatten, komt er standaard een 0 in deze cellen te staan. Mijn vraag is dan ook hoe kan ik een celverwijzing doen naar een ander tabblad, zodat de waarde niet 0 wordt, maar leeg blijft indien deze ook daadwerkelijk leeg is.

Mvgr

Sjaak

Sjaak,

Zou jij je vragen op "opgelost" willen zetten als je tevreden bent met de antwoorden.
Zie dat je nog bijna alle vragen open hebt staan.

Niels

Sjaak,

Zou jij je vragen op "opgelost" willen zetten als je tevreden bent met de antwoorden.
Zie dat je nog bijna alle vragen open hebt staan.

Niels

Excuses deze is inderdaad opgelost, ik zal even mijn andere vragen opzoeken en op opgelost zetten indien ze dat zijn ! sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan