Vergelijking

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Berichten
3.814
Goedeavond,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, met grofweg de volgende doeleinden:

- Veel browsen
- Websites coden (dus geen zware compilers en dergelijke)
- Photoshoppen
- Downloaden vanuit usenet.

Wat ik belangrijk vind is dat het systeem over het algemeen vlot werkt, ik erger me aan wachten op het opstarten van applicaties of van windows. Het klinkt wellicht kleinzerig, maar bij een nieuw systeem wil ik natuurlijk graag dat dat zo snel mogelijk werkt.

Verder zou ik het leuk vinden als ik er nog een redelijk potje flight simulator op kan spelen. Dat kan op mijn huidige laptop (een Acer 5738) redelijk (met 4GB geheugen (weliswaar 32-bit), een ATI HD4570 en een Intel Core2 Duo T6600 @ 2.20GHz), maar ik zou het leuk vinden als dat nog net wat soepeler draait :)

De systemen waar ik tussen twijfel zijn:

http://www.alternate.nl/html/product/Samsung/NP700Z5A-S01NL/935792/

en

http://www.alternate.nl/html/product/ASUS/N76VM-V2G-T1023V/990487/

Ik kan er helaas niet veel meer geld aan uitgeven, omdat ik dan ruzie krijg met de bank in verband met m'n studieschuld.

Welke van deze twee laptops zouden jullie aanraden en waarom? Voor zover ik kan zien scoort de ASUS op de meeste punten beter, behalve op de grafische kaart, maar ik heb er niet zoveel verstand van.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite!

Groeten, Erik :)
 
Ik vind ze beide nogal duur voor wat ze doen. Daarboven zijn ze zwaar overgekwalificeerd voor wat je wil doen met de laptop. In principe kun je toe met een laptop van 600-700 euro.

Je hebt zowel een 15" als een 17" scherm. Waar gaat je voorkeur naar uit? en welke resolutie?
 
ze zijn allebei ongeveer gelijk de ene heeft een betere processor de ander weer een betere grafische chip ik zou voor de 2e gaan, en ik ben het eens met de gene hierboven ze zijn aan de dure kant. ik zal is voor je gaan kijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan