• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidika Erol

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Hoi hoi,

Ik wil 2 kolommen met 2 kolommen vergelijken. In de eerste kolom is een naam ingevuld en tweede kolom is het nummer wat bij die naam hoort. Dus twee kolommen met naam en nummer wil ik vergelijken met twee kolommen met naam en nummer. Als ik via functie vert.zoeken probeer te zoeken geeft hij foutmelding aan qua waarde. Als ik alleen op nummer laat zoeken dan lukt het wel. Willen jullie mij verder helpen? Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk is.

Gr.

Sidika

Als ik via functie vert.zoeken probeer te zoeken geeft hij foutmelding aan qua waarde. Sidika

Kan je een voorbeeldbestand sturen (zonder gevoelige informatie uiteraard), zodat we kunnen zien wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Vergelijkingen, met voorbeeld bestand

Toegevoegd. Geel moet ik met blauw vergelijken. Ik heb een heel groot bestand, maar als ik de formule maar weet.

Alvast bedankt weer.

Gr.

Sidika

Bijlagen

Aan de hand van je voorbeeldbestand gebruik ik onderstaande formule:

Code:
=VERT.ZOEKEN(D3;$B$3:$B$6;1;ONWAAR)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Alleen het probleem is, dat hij alleen naar het nummer kijkt bij het zoeken. Stel dat het nummer ook voorkomt bij een andere naam moet hij niet aangeven als aanwezig. Zeg maar combinatie nummer en naam moet overeenkomen. :o

En zo?
Code:
=KIEZEN(SOMPRODUCT(($A$3:$A$6=C3)*(B3:B6=D3))+1;"afwezig";"aanwezig")

Er wordt in het bereik gekeken of de combinatie van C3 (BAARS199) en D3 (31250000) voorkomt.
Komt dat voor dan verschijnt de melding aanwezig
Komt de combinatie niet voor dan verschijnt de melding afwezig.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als ik in de eerste kolom derde naam bijvoorbeeld veranderd in een andere naam, dan geeft ie toch aanwezig aan. Dus hij kijkt dan toch nog steeds naar het nummer. Sorry dat ik zo lastig ben, maar ik moet zeker weten dat hij bij de foute combinatie dat aangeeft. Anders klopt mijn controle niet:o

Probeer deze eens.

Code:
=ALS(ISNB(VERGELIJKEN(A3&B3;$C$1:$C$6&$D$1:$D$6;0));"AFWEZIG";"AANWEZIG")

Afsluiten met Ctrl+Shift+Enter.

Bijlagen

Ik heb de formule zo gekopierd en geplakt in mijn voorbeeldbestandje. En als ik dan controleer klopt het niet.

Ik heb de formule zo gekopierd en geplakt in mijn voorbeeldbestandje. En als ik dan controleer klopt het niet.

na het plakken afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en GEEN ENTER.

[Heb ik gedaan. Maar als ik bijvoorbeeld, bij de eerste kolom de derde naam verander in een andere naam, moet ie aangeven dat het afwezig is, maar hij geeft aanwezig aan.

jaaaaa:thumb: zo moet het:) dankje wel! je hebt me echt geholpen.

Graag gedaan, ;)

Pfff, ik dacht al dat het aan mij lag. :o
Dan mag je de vraag nog als opgelost zetten.
B.v.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan