Vergelijkingseditor in tekstveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

mebibyte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2011
Hallo

Ik ben leraar en wil voor mezelf een database maken met allemaal vragen. Nu heb ik vaak wiskunde formules nodig en gebruik in word dus de vergelijkingseditor. Momenteel lukt het om een OLE veld te voorzien van een object met formule. Maar het lukt me niet om een vergelijkingsobject toe te voegen in een tekst veld.

Is dit mogelijk en hoe zou dit moeten lukken?
Of is er andere (eenvoudigere) oplossing hiervoor?

Alvast bedankt

Een tekstveld is, de naam zegt het al, bedoeld voor Tekst. En tekst mag wel een hoop tekens bevatten, om bijvoorbeeld een memo veld weer te geven, maar het blijft tekst. En de vergelijkingseditor is nu eenmaal een plaatje.
Maar je kunt in Access ook een Vergelijkingseditor object toevoegen. Dus waarom gebruik je die optie niet?

Dag OctaFish

Bedankt voor je reactie.
Dat laatste kan inderdaad en dat lukt me ook.
Maar soms moet ik de vergelijkingseditor gebruiken in mijn vraag. Bijvoorbeeld wat is de uitkomst van (2/5)^5. Dit is niet duidelijk genoeg voor de leerlingen en moet dus op de juiste manier worden weergeven. Dat is dus de reden dat ik formules wil toevoegen aan mijn tekst.

En dat gaat helaas niet. Je kunt met wat foefjes wel wat in elkaar schuiven, maar of je dat wilt is uiteraard de vraag.... Ik denk dan aan 2 aparte tekstvakken, en één vergelijkingsvak die je met VBA op de juiste plaats op het formulier zet, waardoor het lijkt alsof het één tekstvak is. Zelf zou ik de vraagstelling aanpassen, en in de tekst verwijzen naar het formule-object, dat je al dan niet verbergt of niet.
Het laatste alternatief is een Wordobject, waar je dan alles in kan maken. Maar dat is ook redelijk bewerkelijk.

Ok, bedankt.
Dan kan ik stoppen met het zoeken naar zo'n oplossing :)
ik ga eens opzoeken wat ik kan doen met een wordobject.

Bedankt voor de snelle reactie :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan