• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijkingsformule (Vlookup denk ik) gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

wstoltz

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Hallo allen,

Ik heb een bestandje en daar wil ik het volgende mee:
Op werkblad Master staan de namen van werknemers (A2 t/m A6)
Na het invullen van de geboortedatum (B2 t/m B6) worden leeftijd (C2 t/m C6) en bijbehorend salaris (D2 t/m D6) automatisch toegekend.

Nu wil ik op werkblad "Salariskosten" het volgende:
In Cel B8 t/m H8 moet een formule komen die:

a. De ingevulde namen controleert met de "master"sheet
b. komt de naam overeen, wil ik dat excel het bijbehorende salaris van die persoon pakt uit "master"sheet (cel D2 t/m D5).
c. Staat de naam er twee keer, dan moet hij 2 keer het uurloon optellen
d. In de Cel (B8 voor maandag, C8 voor dinsdag etc.) de optelling van de totale salariskosten

Kan iemand dit realiseren??

Alvast veel dank!

Bekijk bijlage total salary costs.xlsx

Doet deze matrixformule (ingeven met Ctrl+Shift+Enter) wat jij wilt? Deze formule ingeven in cel B8 en dan naar rechts kopiëren.
Code:
=SOM(ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(Master!$A2:$A5;Salariskosten!B2:B5;0));Master!$D2:$D5*AANTAL.ALS(B2:B5;Master!$A2:$A5)))

Het eerste voorbeeld (zie boven) hiermee kon je alleen uit een kolom de namen opzoeken en de bijbehorende waarde optellen.
Vanavond hiermee verder gegaan en in de nieuwe bijlage maakt het niet uit of je een kolom selecteert of een rij of een range van rijen en kolommen.

op het blad heb ik een kleine uitleg bij geschreven.

Bijlagen

Hi Pasan,

Allereerst bedankt voor de moeite!
Ik zie in de cellen alleen #NAME? staan. Uit jouw uitleg begrijp ik dat het dan niet mogelijk is...? Of begrijp ik dat verkeerd?

Rebmog, jij ook bedankt voor de moeite, maar ook jouw vergelijking geeft als waarde #NAME?.
Enig idee waarom?

Ik zie dat je een engelstalige versie van Excel gebruikt. Je moet daarom wel de engelstalige versie van de functies gebruiken:
Code:
=SUM(IF(ISNUMBER(MATCH(Master!$A2:$A5;Salariskosten!B2:B5;0));Master!$D2:$D5*COUNTIF(B2:B5;Master!$A2:$A5)))
Omdat het om een matrixformule gaat, moet je deze afsluiten met Ctrl+Shift+Enter. Er verschijnen dan automatisch accolades om deze formule.

heb je al op F9 gedrukt na het openen? om het blad te laten herberekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan