Vergelijkingssite bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conlyth

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2013
Hallo,

Ik ben begonnen met het maken van een informatieve website, waarin een vergelijkingspagina centraal staat.
De site moet eerlijk, open en onafhankelijk worden, dus elke aanbieder moet gelijk behandeld worden.
Hoe maak ik een vergelijkingssite?

Groetjes Paul

Enigzins wat informatie is natuurlijk wel handig.

Waar is de site op gericht? (Reisbureau's vergelijken is wat meer bezocht dan sateprikker vergelijkers)
Wil je zelf hosten (de server waar het op komt zelf regelen, of een hoster inhuren waarop je de site kan draaien?)
Als je de site zelf wilt scripten: Heb je kennis van PHP+HTML en MySQL of ASP(x) en SQL?
Verder moet je een en ander weten van beveiliging, constant up to date zijn op je server(s) en verschillende backups draaien, zou vervelend zijn als je gehackt wordt en vergelijkingen worden aangepast waardoor de laagst scorende ineens supergoed is, dan is je geloofwaardigheid natuurlijk ook gelijk weg...

Dit zijn maar een paar van de vele punten, een site maken is geen dingetje wat je zomaar even op je vrije Zondag kan doen (zeker met een vergelijkings site waar de inhoud dus erg dynamisch is en elke keer kan veranderen)
Verder zijn vergelijkings sites behoorlijk populair tegenwoordig, zolang er niet een duidelijke andere site is die dat al doet op dit onderwerp en je onderwerp genoeg mensen aanspreekt kan het succesvol worden, mits goed uitgevoerd, met de juiste capaciteit, betrouwbaarheid en natuurlijk: de juiste vergelijkingen.

Beste Paul,

Een goede vergelijkingssite maken is inderdaad geen sinecure. Als je hem zelf wilt maken dan zou ik in ieder geval starten op basis van een CMS (bijvoorbeeld Joomla of Drupal). Een beetje afhankelijk van wat en hoe je wilt vergelijken kom je misschien weg met het gebruik van een webshop plugin. Zo niet, ga er maar vanuit dat je fors moet programmeren en dan dus ook technisch onderhoud moet plegen. Als je goed kan programmeren is dat verreweg het goedkoopste en in mijn optiek leukste om te doen. Ik vermoed echter dat dat niet het geval is aangezien je de vraag hier zo open stelt.

Ik heb zelf ook ooit een aantal sites gebouwd maar ben onlangs overgestapt op CompareWare. Dat is software om vergelijkingssites mee te (laten) bouwen. Volgens mij was ik een van hun eerste klanten maar ben reuze content met die gasten. Voor mij zijn de (soms frustrerende) avonden programmeren voorbij en kan ik weer tijd aan mijn gezinnetje besteden. Succes!

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan