Vergrendeld. Bijwerken is onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmeplz

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Berichten
11
Hoi Allen,

Ik heb een probleem met de vergrendeling van records. Mijn database registreert de invoer van processen per medewerker.

Met andere woorden men voert steeds een leningnummer, aantal en proces in. Hieraan zijn voorwaarden verbonden op de invoer (bijvoorbeeld wanneer een leningnummer vereist is in een proces kan het niet anders).

Het probleem is wat de titel al aangeeft namelijk een vergrendeling. Het vreemde vind ik echter dat dit de ene dag wel voorkomt en de andere dag niet. Er werken ongeveer 20 mensen per dag met de database en ik heb zelf het idee dat het probleem voorkomt op het moment dat bepaalde mensen aanwezig zijn. Met andere woorden ik denk dat het aan hun access instellingen ligt.

Maar voor hetzelfde geld heeft dat er niets mee te maken. Wie kent dit probleem of weet hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!

Groeten Sander
 
Werk je met bound of unbound forms? Alleen met unbound forms kan je stateless werken. Stateless werken heeft als voordeel dat iedere actie naar de database kort is en dat er gedurende die tijd maar 1 record is gelocked.

Een typisch voorbeeld van stateless werken is bijvoorbeeld gebruik maken van een enkel Update statement i.p.v. een aan een form gekoppelde recordset om een record te updaten.

Enjoy!
 
Hoi Guus,

Bedankt voor je reactie. Volgens mij werk ik met unbound forms en dat zal denk ik ook het probleem zijn aangezien 20 mensen tegelijk in dezelfde tabel werken.

Ik heb even de database even leeg meegezonden ter illustratie. Het idee is dat men gedurende de hele dag blijven invoeren. Is het zo dat op het moment dat een nieuw record aangemaakt is en iemand voerd bijvoorbeeld niet in dat het geblokkeerd wordt?

De gebruikers zien het "hoofdmenu ABE" formulier. Voor de rest is het nog een beetje een rommeltje maar dat komt omdat ik vanalles aan het proberen ben. excuses daarvoor :).
 

Bijlagen

  • Vb.zip
    74,4 KB · Weergaven: 64
Aan je formulieren te zien maak je gebruik van bound forms. De controls in je form zijn direct gekoppeld aan de velden van je tabel. Dit heeft als voordeel dat het voor een leek erg makkelijk is om een werkende applicatie in Access te maken. Als je echter met meerdere personen in 1 access applicatie aan het werk bent, dan zit je elkaar al snel in de weg.
Ik voorzie dat dit een hele klus wordt om alles goed werkend te krijgen. Daarbij ontkom je niet aan het feit dat je dat met VBA moet gaan doen en niet met macro's.

Als je applicatie belangrijk genoeg is dan is het waarschijnlijk zinnig om je daarin te verdiepen.

Je hoofdform ziet er qua ontwerp wel aardig uit.

Ik ben nou toch bezig dus ga nog even door.
Ik heb even verder gekeken naar de rest van de applicatie en denk dat de namen van de tabellen en velden aangepast moeten worden zodat er geen spaties inzitten. Ook de naamgeving is nu nog niet uniform. Ik gebruik zelf de Hongaarse variabelen notatie. Microsoft heeft daar een variant op bedacht die je ook zou kunnen gebruiken. Dat betekend dat de gebruikte queries een qry prefix krijgen om onderscheid te maken tussen tabellen (tbl) en queries (qry)

Tot slot moet je de tabellen in een aparte Access database zetten dat wordt dan de Backend. De complete applicatie met de rest van de objecten zet je in de Frontend neer. De frontend is de applicatie (VB_App.mdb) en de data zit in de backend (VB_Data.mdb).
Dat heeft als voordeel dat wanneer je wijzigingen hebt je alleen de applicatie hoeft te vervangen. Want daarin worden de meeste wijzigingen uitgevoerd.

HTH:D
 
Zo te horen heb ik nog een heel traject voor me! In ieder geval bedankt voor je advies, ik ga aan de slag.

Gr Sander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan