vergrendelen database

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbiekens

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
158
Ik heb een database werkend waarin ik macro's gebruik. Een van die macro's wordt steeds geblokkeerd met de mededeling "De database-engine kan de tabel <<tabelnaam>> niet vergrendelen. De tabel is momenteel in gebruik door een andere gebruiker of een ander proces". Ik ben de enige gebruiker dus dat zou het probleem niet kunnen veroorzaken. Ik heb al vanalles geprobeerd zoals in de macro opnemen dat de betreffende tabel eerst wordt gesloten om dan de macro te vervolgen. Heb intussen de database gecomprimeerd en laten herstellen maar ook dat is geen oplossing.

Ik maak gebruik van een eigen gemaakte interface in Access waarin dan alle navigatieknoppen zijn opgenomen Als ik bedoelde navigatieknop gebruik gaat het mis. Activeer ik de macro rechtreeks via de module Macro dan is er niets aan de hand en wordt de macro netjes uitgevoerd.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen???

bij voorbaat dank

Theo
 
Dan ligt het probleem toch ergens in het formulier waarop de knop staat. Misschien dat je de tabel die je wilt openen ergens op het formulier gebruikt, misschien als keuzelijst of zo. Het feit dat de macro op zichzelf wel draait, suggereert dat de blokkade op het formulier ligt.
Kom je er niet uit, dan is het misschien wel handig om de constructie te posten, uiteraard zonder gevoelige info, maar met een paar testgegevens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan