vergrendelen/ontgrendelen word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belle1968

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
Ik gebruik Word 2002 dat ik bij mijn laptop heb gekregen.

1 van de documenten gebruik ik nogal vaak, en na een aantal keren openen, geeft Word ineens aan dat het document vergrendeld is. Vervolgens kan ik niks meer doen met het document.

Als ik dan Word verwijder van de laptop en weer her-installeer is alles weer zoals het was en kan ik weer van alles doen met het document.

Via de Help-functie kom ik er niet uit , hoe kan ik zo'n document weer ontgrendelen, zonder te her-installeren??

Alvast mijn hartelijke dank,

Ik open dan gewoon mijn Word Document,

Selecteer een stuk tekst, en vervolgens komt er links onderin een balkje dat zegt:

U kunt niets wijzigen het document is vergrendeld...

Kun je hier wat mee :

Vergrendelde subdocumenten
Wanneer een subdocument is vergrendeld, kunt u het document wel bekijken maar niet wijzigen. Een subdocument wordt in de volgende gevallen door Word vergrendeld:

Het hoofddocument wordt door een werkgroep gedeeld, en op dat moment werkt er iemand anders aan het subdocument.

Iemand die eerder aan het subdocument heeft gewerkt, heeft bestandsdeling ingesteld op de optie alleen-lezen.

Het subdocument is opgeslagen op een alleen-lezen bestandsshare.
Hoe kunt u nagaan of een subdocument is vergrendeld? Wanneer u de uitgevouwen subdocumenten bekijkt, ziet het pictogram van een vergrendeld subdocument eruit als ......... (Let wel dat wanneer de subdocumenten zijn samengevouwen, alle subdocumenten er vergrendeld uitzien.) Wanneer u een vergrendeld subdocument in een apart venster opent, wordt de tekst "(Alleen-lezen)" weergegeven op de titelbalk.

(Helaas wordt het icoontje niet meegekopieerd dat ik uit de helptekst kopieerde)

Het document wordt niet gedeeld met andere gebruikers.

Het document is opgeslagen als Archiefbestand. Het vakje alleen lezen is niet aangevinkt, kan ook niet blijft gewoon grijs.

Momenteel kan ik weer gewoon gebruik maken van het document. Word besluit zelf op een willekeurig moment alle Word-documenten te vergrendelen......

hartelijk bedankt voor je tips, maar dat is helaas de oplossing niet :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan