vergrootglas verschijnt ongevraagd bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Berichten
293
Beste mensen,

Sinds zaterdag krijg ik ongevraagd een vergrootglas als Vista opstart. Daar heb ik absoluut niet om gevraagd maar omdat ik geloof dat een pc niets zonder opdracht kan doen, moet er toch een opdracht zijn geweest en de kans is het grootst dat die opdracht van mij is gekomen. Hoe dan ook: ik wil er vanaf maar heb in Vista geen idee waar ik dat moet regelen.

Hoe zorg ik ervoor dat het vergrootglas niet meer verschijnt bij het opstarten van Vista?
 
start --> msconfig -> opstarten -> vergrootglas? of iets in die buurt.
 
Hoi Johan,

bedankt voor je antwoord. Helaas gaat die vlieger niet op in Vista. Als je in Vista een programma uit het opstartschema wilt halen, werkt dat als volgt.
1. Klik op de Startknop
2. Kies voor Configuratiescherm
3. Dubbelklik op Windows Defender
4.Geef eventueel aan dat WD moet worden geopend
5. Geef toestemming, indien nodig
6. Klik bovenin op Hulpprogramma's
7. Klik op Softwareverkenner
8. Klik op het pijltje naast Categorie en kies voor: Programma's in de map Opstarten
9. Zoek het programma. Aan de linkerkant staan de namen, als je erop klikt, wordt die naam rechts uitgelegd en daar kun je ook zien wanneer het in werking is getreden.


Helaas heb ik hier zelf niets aan. Het vergrootglas staat hier voor zover ik kan zien) niet bij. Hopelijk is er iemand die me kan laten zien dat ik me vergis.
 
Misschien helpt het volgende:
Start->configuratiescherm->toegangelijkheid->Computer beter leesbaar maken.
Vinkje weghalen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Johan,

[.....]


Helaas heb ik hier zelf niets aan. Het vergrootglas staat hier voor zover ik kan zien) niet bij. Hopelijk is er iemand die me kan laten zien dat ik me vergis.

Oh well.. Ik gebruik zelf niet vista, dus het was maar een gokje.
 
Hoera Lexaldo,

dat is fijn. Hartelijk bedankt! Het is opgelost. Hieronder volgt nog even het stappenplan, een tikkeltje uitgebreider.


1. Klik op de Startknop
2. Kies voor Configuratiescherm
3. Dubbelklik op Toegankelijkheidscentrum
4. Onder 'Alle instellingen weergeven' klikt u op: De computer beter leesbaar maken
5. Verwijder het vinkje naast 'Vergrootglas inschakelen'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan