vergroten netwerk bereik wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus1965

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2013
Zo’n beetje ten einde raad probeer ik advies te krijgen betreffende mijn netwerk.
Ik woon in een oud huis met oa aluminium noppen folie wat achter gipswanden als isolatie ooit is gebruikt. Verder veel steen (dik) en dus slecht wifi bereik. Mijn hele (vaste) netwerk Cat6 aangelegd en dat gaat prima. Maar daarnaast ook Wifi nodig en gewenst.

Voorheen had ik een smc router en tot halverwege het huis wifi. We willen ook zo graag wifi kunnen gebruiken (ook buiten op ons terras) aan de achterzijde van ons huis. Uiteindelijk na eerst een goedkope niet werkende oplossing ingeplugd in stopcontact, een sitecom repeater aangeschaft. Ding geconfigureerd en ja hoor we hadden wifi, ook op ons terras aan de andere kant van het huis en in slaapkamers van de kinderen (voor smartphones). Op enig moment begon de ellende. geen verbindingen meer, ook niet op vaste pc’s. Na lang (weken) zoeken en meermalen overleg met (toen nog) solcon bleek de repeater het probleem. Er werden adressen uitgegeven waardoor netwerk overbelast raakte. Repeater ontkoppelt en alles werkte weer normaal. apparaat meermalen gereset maar steeds dezelfde problemen. repeater maar in de la gestopt.

In feb is hier glasvezel aangelegd en ben ik overgestapt op kpn. (zeer tevreden tot nu toe). Van de zomer de repeater weer eens opgezocht maar na 5 minuten alles weer vast, zelfs de tv signalen vielen weg. Bij verwijderen repeater is alles weer in orde. Laatste periode ook weer 2 apparaten geprobeerd die in stopcontact geplaatst werden maar ook hier nauwelijks verbetering van mijn signaal merkbaar. Zelfs mijn I Phones werd zeer traag en pas na verwijderen uit stopcontact van de repeater was alles weer vanouds.

Heeft iemand een advies hoe ik toch mijn netwerk in mijn gehele huis draadloos bereikbaar kan maken? Zou een accespoint wat zijn, worden deze dan bedraad aangesloten en fungeren dan als wifi “zender”. De experiabox zit aan de voorzijde van het huis maar zo’n toegangspunt zou dan aan achterzijde komen waar wel vaste bekabeling en een switch ligt. Om niet weer te blijven investeren graag wat advise. Alvast bedankt.

Toch even een opmerking: Een repeater hoort zelf geen ip-adressen uit te geven. Wel kan het zijn dat de repeater zelf een ip-adres heeft, maar dat hoort niet te conflicteren [tenzij die vast is ingesteld, op een ip-adres dat (bijv.) hetzelfde is als de draadloze router waarvan hij het draadloze netwerk vergroot.]

Ik moet toegeven dat de aanbevolen repeater van gast0171 er goed uit ziet (ook qua beoordelingen). Wél moet je (lees eerst de handleiding goed voordat je het apparaat aanschaft/inricht!) goed lezen hoe je hem ipv. als accesspoint als repeater inzet (het is een apparaat dat meerdere functies ondersteunt).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toch even een opmerking: Een repeater hoort zelf geen ip-adressen uit te geven. Wel kan het zijn dat de repeater zelf een ip-adres heeft, maar dat hoort niet te conflicteren [tenzij die vast is ingesteld, op een ip-adres dat (bijv.) hetzelfde is als de draadloze router waarvan hij het draadloze netwerk vergroot.]

Ik moet toegeven dat de aanbevolen repeater van gast0171 er goed uit ziet (ook qua beoordelingen). Wél moet je (lees eerst de handleiding goed voordat je het apparaat aanschaft/inricht!) goed lezen hoe je hem ipv. als accesspoint als repeater inzet (het is een apparaat dat meerdere functies ondersteunt).

Tijs.

Zit toevallig net te kijken naar de grotere broer...
http://www.update.nl/NL/Computer/Co... Access Point/a?action=detail&artcode=ECB-350

lijkt me een geweldige oplossing.

Heb je wel eens nieuwe firmware geinstalleerd op de oude repeater.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan