Vergroten partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
409
Mijn harde schijf kent twee partities. Die indeling heb ik gekozen bij de installatie van W2000.
Nu wil ik een partitie vergroten. Hoe moet ik dat doen?

Hoor graag!
 
Partities maken of aanpassen (dat is de vraag)

Mijn harde schijf kent twee partities. Die indeling heb ik gekozen bij de installatie van W2000.
Nu wil ik een partitie vergroten. Hoe moet ik dat doen?

Met parttion magic kun je met partities gaan rommelen.

Zelf doe ik dat nooit. Maar als je een partitie hebt met veel lege ruimte kan partion magic dat bij je te volle partitie trekken. Dus de ene wordt kleiner en de andere groter.
Of hij er ook een grote van kan maken weet ik niet, maar dat hoor je wel van een ander.

Ik laat setup van XP altijd de patities maken. Dat gaat het eenvoudigst en is altijd goed.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het e.e.a. gedownload en geprobeerd.

Tot twee keer toe had ik echter het gevoel dat het bijna mis ging.
Zo kreeg ik bijvoorbeeld bij afsluiten een blauw scherm wat bleef "hangen".
Dat zal wel aan mijn kennis en kunde liggen, maar ik neem geen verdere risico's.

I.p.v. de kleinste partitie te vergroten, kleed ik deze nu uit. Zo verwijder ik zoveel mogelijk programma's die ik niet gebruik, of vervang deze door programma's met minder MB's. Inmiddels is de vrije ruimte hierdoor gestegen van 225 MB naar 525 MB, op een totaal van 2GB!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het e.e.a. gedownload en geprobeerd.

Tot twee keer toe had ik echter het gevoel dat het bijna mis ging.
Zo kreeg ik bijvoorbeeld bij afsluiten een blauw scherm wat bleef "hangen".
Dat zal wel aan mijn kennis en kunde liggen, maar ik neem geen verdere risico's.

I.p.v. de kleinste partitie te vergroten, kleed ik deze nu uit. Zo verwijder ik zoveel mogelijk programma's die ik niet gebruik, of vervang deze door programma's met minder MB's. Inmiddels is de vrije ruimte hierdoor gestegen van 225 MB naar 525 MB, op een totaal van 2GB!

Download Gpard live cd en iso even op cdtje zetten.
De beste gratise die ik ken.
Eigenlijk voor linux maar je kan je windows partities mee vergroten zonder gegevensverlies.
ik gebruik et zelf ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan