verhoging internetsnelheid Ziggo werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter peko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peko

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Hoi,

Vorige week heb ik de nieuwe router van Ziggo aangesloten. Deze is gratis verstrekt door Ziggo om de verhoging van de internetsnelheid mogelijk te maken.
Alles naar behoren aangesloten en het werkt zoals het hoort. Echter van een verhoging van de downloadsnelheid is geen sprake. Deze was 20Mb's (=2.5MB's) en zou moeten zijn 50Mb's(=6.25MB's).

Contact gehad met de helpdesk van Ziggo en op hun advies het volgende gedaan.
Uitvoeren: CMD vervolgens in het DOS-venster de opdracht "netstat" opgegeven. Het resultaat zie je in de bijlage.
Volgens de helpdesk is mijn computer besmet wat blijkt uit de vele verbindingen die gemaakt zijn / zullen worden.
Na controle (wat overigens wekelijks gebeurd) is dat niet gebleken. Controle uitgevoerd met:
Hitman Pro 3.15 en Avast.(geen schadelijke software gevonden)

Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is en hoe ik dat kan verhelpen.

Alvast dank voor de respons
P
-------------------------------------------------------------------
stats:
XP sp3 / Linksys W160N (LAN) / payserver Eweka / NZBsabN

Bijlagen

• netstat4helpmij.jpg
    netstat4helpmij.jpg
    78,7 KB · Weergaven: 59
Doe hier eens een speedtest en vermeld de uitslag.

Het halen van 50 Mb is namelijk geen gegeven, maar een maximaal haalbare snelheid. Dat betekend dus niet dat je ook 50Mb gaat halen.

test gedaan op speedtest.net en daar wordt een snelheid van 2.56MB gehaald

Dan is of de verhoging nog niet doorgevoerd of je zit al aan de max.

Als ik op de testpagina van Zigga de snelheidstest uitvoer kom ik tot 47Mb's.
Echter bij speettest.net als speedtest.bbned.nl kom ik maar tot 2.6MB's (21Mb's).

Zal nu mijn router er tussenuit halen en kijken of dit een verbetering geeft.

P

zonder router blijft de snelheid gelijk. wat wel interessant is, is dat op diverse snelheidstestsites (wat een woord) wel de bhedoelde snelheden worden gehaald. Behalve als er grote bestanden (1GiG) worden gedownload via speedtest.bbned.nl dan blijft het bij het oude.

Aantal keren contact gehad met de helpdesk (aldoor een andere medewerker pfff) maar ook zij hebben geen antwoord hoe dit te verhelpen.

Ga nu de hele handel overzetten op Win7 kijken wat er daar gebeurd.

P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan