Hoi,
Vorige week heb ik de nieuwe router van Ziggo aangesloten. Deze is gratis verstrekt door Ziggo om de verhoging van de internetsnelheid mogelijk te maken.
Alles naar behoren aangesloten en het werkt zoals het hoort. Echter van een verhoging van de downloadsnelheid is geen sprake. Deze was 20Mb's (=2.5MB's) en zou moeten zijn 50Mb's(=6.25MB's).
Contact gehad met de helpdesk van Ziggo en op hun advies het volgende gedaan.
Uitvoeren: CMD vervolgens in het DOS-venster de opdracht "netstat" opgegeven. Het resultaat zie je in de bijlage.
Volgens de helpdesk is mijn computer besmet wat blijkt uit de vele verbindingen die gemaakt zijn / zullen worden.
Na controle (wat overigens wekelijks gebeurd) is dat niet gebleken. Controle uitgevoerd met:
Hitman Pro 3.15 en Avast.(geen schadelijke software gevonden)
Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is en hoe ik dat kan verhelpen.
Alvast dank voor de respons
P
-------------------------------------------------------------------
stats:
XP sp3 / Linksys W160N (LAN) / payserver Eweka / NZBsabN
Vorige week heb ik de nieuwe router van Ziggo aangesloten. Deze is gratis verstrekt door Ziggo om de verhoging van de internetsnelheid mogelijk te maken.
Alles naar behoren aangesloten en het werkt zoals het hoort. Echter van een verhoging van de downloadsnelheid is geen sprake. Deze was 20Mb's (=2.5MB's) en zou moeten zijn 50Mb's(=6.25MB's).
Contact gehad met de helpdesk van Ziggo en op hun advies het volgende gedaan.
Uitvoeren: CMD vervolgens in het DOS-venster de opdracht "netstat" opgegeven. Het resultaat zie je in de bijlage.
Volgens de helpdesk is mijn computer besmet wat blijkt uit de vele verbindingen die gemaakt zijn / zullen worden.
Na controle (wat overigens wekelijks gebeurd) is dat niet gebleken. Controle uitgevoerd met:
Hitman Pro 3.15 en Avast.(geen schadelijke software gevonden)
Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is en hoe ik dat kan verhelpen.
Alvast dank voor de respons
P
-------------------------------------------------------------------
stats:
XP sp3 / Linksys W160N (LAN) / payserver Eweka / NZBsabN