• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verhouding afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

nassen

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2018
Beste forumleden,

ik heb mijn excel bestand gebaseeerd op bijgevoegde excel bestand (eerder gevonden op dit forum). Hierin wordt bij een bepaalde celwaarde automatisch een afbeelding weergegeven.

Dit werkt redelijk goed, alleen bij mij wordt de afbeelding vervormt. Dit kan ik oplossen door de afbeelding te dubbelklikken vervolgens op bijsnijden te klikken en dan te klikken op aanpassen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat dit automatisch gebeurt? Of wat voor macro kan ik hier voor gebruiken?

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

je kunt de foto's kleiner wegzetten in blad 1 daarmee komen ze ook kleiner en dus op het oog scherper bij je dropdown keuze.
kwaliteit van de foto's zelf is ook wel iets wat van invloedt is

je kunt de foto's kleiner wegzetten in blad 1 daarmee komen ze ook kleiner en dus op het oog scherper bij je dropdown keuze.
kwaliteit van de foto's zelf is ook wel iets wat van invloedt is

Het gaat niet om de kwaliteit, de verhouding (hoogte x breedte) is niet correct

tweeledige oplossing - naast de kwaliteit zou ik de foto's kleiner wegzetten in je blad 1 daarmee worden de door de dropdown opgehaalde foto's ook kleiner

Nelis, bedankt voor het meedenken.

Maar nogmaals dit is niet mijn probleem.

Het probleem is als volgt: na het selecteren door middel van de dropdown menu, wordt de foto getoond maar in de verkeerde ratio. De foto wordt geschaald, maar horizontaal bijv. 50 procent van het origineel en verticaal 70 procent van het origineel. Hierdoor is de afbeelding dus helemaal uit z'n verband.

Dit is vervolgens op te lossen door de afbeelding te dubbelklikken vervolgens op bijsnijden te klikken en dan te klikken op aanpassen. Deze handeling zorgt ervoor dat de afbeelding goed wordt geschaald.

Dit moet dus nu iedere handmatig gedaan worden. Ik zou dit graag automatisch goed willen hebben.

Hallo alphamax,

Helaas begrijp ik van de code niets. Mijn bestand werkt zoals het voorbeeld bestand. Ik moet nu alleen de afbeelding nog handmatig schalen. Het zou fijn zijn dat dit automatisch gaat.

Bij mij vervormen de plaatjes uit je voorbeeldbestand niet (excel2007nl, windows7en)
Het door de combobox gehozen plaatje is bij mij net zo hoog en breed als in blad1

Hallo alphamax,

Na jouw reactie heb ik er nog eens goed naar gekeken. En het probleem opgespoord. Het bleek dat het vinkje "hoogte-breedte verhouding vergrendelen" niet aan stond bij de afbeelding die werd weergegeven.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan