verificatie EAP-type

Status
Niet open voor verdere reacties.

yejarno

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Nu ik op een andere school zit en een draadloze netwerkverbinding in wil stellen op mijn laptop ben ik tegen een vreemd probleem aangelopen. Ik moet bij de verificatie van de draadloze netwerkverbinding als EAP-type instellen Beveiligde EAP (PEAP) nu krijg ik met geen mogelijkheid het eigenschappen scherm van dit geopend hoeveel ik er ook op klik of hoe lang ik er ook op wacht. Kan iemand mij misschien vertellen of dit schermpje op een andere manier te openen is, bijvoorbeeld met een command in prompt of iets?? Of gewoon een andere manier. Bij voorbaat dank.

Je zult een certificaat nodig hebben of een smartcard (speciale usb-stick met het certificaat erop).

Je kunt me toch moeilijk vertellen dat er niemand op school verantwoordelijk is voor de inrichting van het bedrade netwerk die je hiermee niet verder kan helpen?

Tijs.

Je zult een certificaat nodig hebben of een smartcard (speciale usb-stick met het certificaat erop).

Je kunt me toch moeilijk vertellen dat er niemand op school verantwoordelijk is voor de inrichting van het bedrade netwerk die je hiermee niet verder kan helpen?

Tijs.

Nee is niet nodig ik moet in het eigenschappen scherm zien te komen van het de verbinding in tabblad verificatie->EAP-type->Beveiligde EAP(PEAP)
Als ik daar op eigenschappen druk gebeurt er niks;)
In de beschrijving van school staat dat ik daar in moet gaan en daar iets aan moet vinken verbinding maken met deze servers enz enz. Maar ik kom dus niet in dat scherm dat wil die niet openen.

Dus ik heb geen certificaat of smartcard nodig ik moet een beveiligde EAP(PEAP) instellen

Bijlagen

• printscreen.jpg
    printscreen.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Ok, dus je hebt gedaan zoals in de bijlage aangegeven, maar die Eigenschappen kun je niet bereiken, is dat goed samengevat?

Indien ja, dan zou het kunnen zijn dat er problemen zijn met registraties danwel corruptie danwel afwezigheid van systeem .dll-bestanden.
Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> notepad.exe

Plak daarin de volgende regels:

regsvr32.exe msxml.dll
regsvr32.exe msxml2.dll
regsvr32.exe msxml3.dll
regsvr32.exe msxml4.dll
regsvr32.exe qmgr.dll
regsvr32.exe qmgrprxy.dll
regsvr32.exe muweb.dll
regsvr32.exe winhttp.dll
regsvr32.exe wuapi.dll
regsvr32.exe wuaueng.dll
regsvr32.exe wuaueng1.dll
regsvr32.exe wucltui.dll
regsvr32.exe wups.dll
regsvr32.exe wups2.dll
regsvr32.exe wuweb.dll

regsvr32.exe cryptdlg.dll
regsvr32.exe cryptui.dll
regsvr32.exe cryptext.dll
regsvr32.exe dssenh.dll
regsvr32.exe gpkcsp.dll
regsvr32.exe initpki.dll
regsvr32.exe licdll.dll
regsvr32.exe mssign32.dll
regsvr32.exe mssip32.dll
regsvr32.exe scardssp.dll
regsvr32.exe sccbase.dll
regsvr32.exe scecli.dll
regsvr32.exe softpub.dll
regsvr32.exe slbcsp.dll
regsvr32.exe regwizc.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe winhttp.dll
regsvr32.exe wintrust.dll

regsvr32.exe acelpdec.ax
regsvr32.exe actxprxy.dll
regsvr32.exe asctrls.ocx
regsvr32.exe daxctle.ocx
regsvr32.exe hhctrl.ocx
regsvr32.exe l3codecx.ax
regsvr32.exe licmgr10.dll
regsvr32.exe mpg4ds32.ax
regsvr32.exe msdxm.ocx
regsvr32.exe proctexe.ocx
regsvr32.exe tdc.ocx
regsvr32.exe wshom.ocx

regsvr32.exe appwiz.cpl
regsvr32.exe nusrmgr.cpl

regsvr32.exe quartz.dll
regsvr32.exe danim.dll
regsvr32.exe dmscript.dll
regsvr32.exe dmstyle.dll
regsvr32.exe dxmasf.dll
regsvr32.exe dxtmsft.dll
regsvr32.exe dxtrans.dll
regsvr32.exe sbe.dll

regsvr32.exe atl.dll
regsvr32.exe corpol.dll
regsvr32.exe dispex.dll
regsvr32.exe jscript.dll
regsvr32.exe scrrun.dll
regsvr32.exe scrobj.dll
regsvr32.exe vbscript.dll
regsvr32.exe wshext.dll

regsvr32.exe activeds.dll
regsvr32.exe audiodev.dll
regsvr32.exe browseui.dll
regsvr32.exe cabview.dll
regsvr32.exe cdfview.dll
regsvr32.exe clbcatex.dll
regsvr32.exe clbcatq.dll
regsvr32.exe comcat.dll
regsvr32.exe cscui.dll
regsvr32.exe credui.dll
regsvr32.exe datime.dll
regsvr32.exe devmgr.dll
regsvr32.exe dfsshlex.dll
regsvr32.exe dmdlgs.dll
regsvr32.exe dmdskmgr.dll
regsvr32.exe dmloader.dll
regsvr32.exe dmocx.dll
regsvr32.exe dmview.ocx
regsvr32.exe dsuiext.dll
regsvr32.exe dsquery.dll
regsvr32.exe dskquoui.dll
regsvr32.exe els.dll
regsvr32.exe fontext.dll
regsvr32.exe hlink.dll
regsvr32.exe hnetcfg.dll
regsvr32.exe iedkcs32.dll
regsvr32.exe iepeers.dll
regsvr32.exe ils.dll
regsvr32.exe inetcfg.dll
regsvr32.exe inetcomm.dll
regsvr32.exe laprxy.dll
regsvr32.exe lmrt.dll
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe mmcndmgr.dll
regsvr32.exe mmcshext.dll
regsvr32.exe mscoree.dll
regsvr32.exe mshtmled.dll
regsvr32.exe msieftp.dll
regsvr32.exe msr2c.dll
regsvr32.exe mydocs.dll
regsvr32.exe mstime.dll
regsvr32.exe netcfgx.dll
regsvr32.exe netplwiz.dll
regsvr32.exe netman.dll
regsvr32.exe netshell.dll
regsvr32.exe ntmsevt.dll
regsvr32.exe ntmsmgr.dll
regsvr32.exe ntmssvc.dll
regsvr32.exe occache.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe oleaut32.dll
regsvr32.exe oleacc.dll
regsvr32.exe olepro32.dll
regsvr32.exe photowiz.dll
regsvr32.exe rpcrt4.dll
regsvr32.exe rshx32.dll
regsvr32.exe sendmail.dll
regsvr32.exe slayerxp.dll
regsvr32.exe shdocvw.dll
regsvr32.exe shell32.dll
regsvr32.exe shmedia.dll
regsvr32.exe shimgvw.dll
regsvr32.exe shimgvw.dll
regsvr32.exe shsvcs.dll
regsvr32.exe srclient.dll
regsvr32.exe stobject.dll
regsvr32.exe themeui.dll
regsvr32.exe twext.dll
regsvr32.exe urlmon.dll
regsvr32.exe userenv.dll
regsvr32.exe winhttp.dll

Kies Bestand -> Opslaan als -> [klik in linkerdeelvenster op Bureaublad] Vul in als bestandsnaam: "regall.bat" (inclusief de "-tekens)

Dubbelklik op je Bureaublad op regall.bat
Je krijgt dan een heleboel meldingen van DllRegisterServer van XXXX.dll geslaagd
Schrijf even op welke .dll bestanden niet geregistreerd konden worden en welke reden werd gegeven.
Kijk of het hierna beter gaat.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• eap-peap.jpg
    eap-peap.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 78
Ok, dus je hebt gedaan zoals in de bijlage aangegeven, maar die Eigenschappen kun je niet bereiken, is dat goed samengevat?

Indien ja, dan zou het kunnen zijn dat er problemen zijn met registraties danwel corruptie danwel afwezigheid van systeem .dll-bestanden.
Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> notepad.exe

Plak daarin de volgende regels:

Kies Bestand -> Opslaan als -> [klik in linkerdeelvenster op Bureaublad] Vul in als bestandsnaam: "regall.bat" (inclusief de "-tekens)

Dubbelklik op je Bureaublad op regall.bat
Je krijgt dan een heleboel meldingen van DllRegisterServer van XXXX.dll geslaagd
Schrijf even op welke .dll bestanden niet geregistreerd konden worden en welke reden werd gegeven.
Kijk of het hierna beter gaat.

Succes,

Tijs.

Ja precies goed samengevat.:thumb:

Ik heb het gedaan en alles wilde die toevoegen op twee na:
-Het in het geheugen laden van de bibliotheek (cabview.dll) is mislukt - kan opgegeven module niet vinden
-occache.dll is geladen, maar het ingangspunt DllRegisterServer is niet gevonden. Dit bestand kan niet worden geregistreerd.

Het werkt overigens nog steeds niet om erin te komen.

Ok, dan moeten we maar eens gaan kijken of alle systeembestanden nog wel op de juiste manier op je pc staan.

a. Check eerst welk Service Pack er in je XP is geïntegreerd: Start -> Uitvoeren -> winver
b. Daarna
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Hierbij heb je een XP CD nodig van hetzelfde Service Pack niveau als je nu in XP hebt (uitgezocht via stap a.)

Als je zo'n XP CD nog niet hebt, kun je die relatief gemakkelijk maken:
1. Maak een map in de hoofdmap van C: die je noemt: XPSP. Open die nieuwe map ook voor stap 2.
2. Kopieer de inhoud (incl. submappen) van de XP cd naar die map van 1.
Er moet dus vanaf dan (o.a.) een map C:\XPSP\i386 bestaan.
3. Integreer SP2 of SP3 op de volgende manier (ik ga van de NL-versie van XP uit hier):
a. Indien SP2 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe van deze link naar de hoofdmap van C:
Integreer dit servicepack in de gemaakte kopie van XP op de volgende wijze:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\XPSP
b. Indien SP3 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe van deze link naar de hoofdmap van C:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\XPSP

Brand daarna de inhoud (incl. submappen) van de C:\XPSP map naar een data-cd.
Op die nieuwe data-cd staat dus dan in de hoofdmap (o.a.) een submap i386.
Omdat je voor SFC geen opstartbare cd nodig hebt is dit goed genoeg.

Succes,

Tijs.

Ok, dan moeten we maar eens gaan kijken of alle systeembestanden nog wel op de juiste manier op je pc staan.

a. Check eerst welk Service Pack er in je XP is geïntegreerd: Start -> Uitvoeren -> winver
b. Daarna
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Hierbij heb je een XP CD nodig van hetzelfde Service Pack niveau als je nu in XP hebt (uitgezocht via stap a.)

Als je zo'n XP CD nog niet hebt, kun je die relatief gemakkelijk maken:
1. Maak een map in de hoofdmap van C: die je noemt: XPSP. Open die nieuwe map ook voor stap 2.
2. Kopieer de inhoud (incl. submappen) van de XP cd naar die map van 1.
Er moet dus vanaf dan (o.a.) een map C:\XPSP\i386 bestaan.
3. Integreer SP2 of SP3 op de volgende manier (ik ga van de NL-versie van XP uit hier):
a. Indien SP2 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe van deze link naar de hoofdmap van C:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\XPSP
b. Indien SP3 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe van deze link naar de hoofdmap van C:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\XPSP

Brand daarna de inhoud (incl. submappen) van de C:\XPSP map naar een data-cd.
Op die nieuwe data-cd staat dus dan in de hoofdmap (o.a.) een submap i386.
Omdat je voor SFC geen opstartbare cd nodig hebt is dit goed genoeg.

Succes,

Tijs.

Kan dit ook door een .iso te maken met dit allemaal en die te laden in daemon tools? Ik heb namelijk even geen lege cd's bij de hand en ik heb wel een iso van mijn geinstalleerde xp bij de hand op mijn externe schijf. Als ik die dan aanpas zoals jij aangeeft en dat laad. Kan dat ook?

In ieder geval al bedankt voor al je moeite;)

Ik heb trouwens die .iso gekopieerd naar die map op C: en ik heb even gechecked hoe groot die was en dat is al 1,5 GB (ik heb een windows xp ultimate van DJDJ... is dit een probleem?) moet ik er dan een DVD van maken. Heb trouwens alleen de windowsfiles gekopieerd en de andere dingen niet zoals office enzo zie printscreen.

Bijlagen

• dvd ultimate.jpg
    dvd ultimate.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat ook wel werkt, maar zeker ben ik daar niet van. Je kunt het proberen. Krijg je van SFC de vraag om de CD erin te doen en druk je meermalen op het knopje Opnieuw en SFC blijft zeuren om de CD, dan zul je alsnog een CD moeten maken.

Succes,

Tijs.

Ik denk dat dat ook wel werkt, maar zeker ben ik daar niet van. Je kunt het proberen. Krijg je van SFC de vraag om de CD erin te doen en druk je meermalen op het knopje Opnieuw en SFC blijft zeuren om de CD, dan zul je alsnog een CD moeten maken.

Succes,

Tijs.

ok ik ga het proberen en anders met een DVD sorry voor de vele aanpassingen in korte tijd maar daar dacht ik eventjes niet aan op dat moment

sfc /scannow succesvol

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,

Na vele xp cd's gedownload te hebben is het me uiteindelijk gelukt met een XP Pro SP3 OEM versie het sfc /scannow te doen. Hij was er een tijdje mee bezig en heb geen enkele foutmelding of andere melding gehad. Nog steeds kan ik niet in de eigenschappen komen.

Wat nu?

Met vriendelijke groet,

Jarno

Hmm...

Zo even om snel te checken:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk of de Telephony service gestart is (opstarttype is Handmatig).
Kijk of de Remote Access Auto Connection Manager service gestart is (opstarttype is Automatisch).
Kijk of de IPSEC-services service gestart is (opstarttype is Automatisch).
Kijk of de Health Key and Certificate Management-service beschikbaar is (opstarttype is Handmatig).
Kijk of de Extensible Authentication Protocol-service service beschikbaar is (opstarttype is Handmatig).

Hopelijk levert dit wat op, anders vrees ik dat een herstelinstallatie van XP nodig is.

Tijs.

De Remote Access Auto Connection Manager-service doet het niet ik krijg deze melding:
Kan de Remote Access Auto Connection Manager-service op Lokale computer niet starten
Fout 1068:Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart

Health Key and Certificate Management-service was beschikbaar en heb ik gestart.

Extensible Authentication Protocol-service service was beschikbaar en heb ik gestart.

Telephony was gestart

Ipsec services was gestart

Hoop dat het op te lossen heb weinig zin om alles opnieuw te gaan installeren. Heb nog wel een ghost maar ik ben bang dat het probleem daar ook al in zit heb namelijk niet al te lang geleden gemaakt en de oude weggegooid. Hoop dat je met die melding wat kan.

grtz

Hmm...

Zo even om snel te checken:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk of de Telephony service gestart is (opstarttype is Handmatig).
Kijk of de Remote Access Auto Connection Manager service gestart is (opstarttype is Automatisch).
Kijk of de IPSEC-services service gestart is (opstarttype is Automatisch).
Kijk of de Health Key and Certificate Management-service beschikbaar is (opstarttype is Handmatig).
Kijk of de Extensible Authentication Protocol-service service beschikbaar is (opstarttype is Handmatig).

Hopelijk levert dit wat op, anders vrees ik dat een herstelinstallatie van XP nodig is.

Tijs.

Notitie: Ik had het over een herstel-installatie, hetgeen niet hetzelfde is als een nieuwe installatie.

Ik schat dat het probleem dat je hebt nu inderdaad met die niet-startende service te maken heeft.
Als je in services.msc kijkt bij die service (dubbelklikken) en dan op tabblad Afhankelijkheden, dan kun je in het bovenste deelvenster even alle plusjes openklappen om te zien welke services als voorwaarde zijn gesteld.
Die moeten ook gestart zijn (of gestart kunnen worden), anders gaat de service waar je nu problemen mee hebt niet van start.

Ok, het gaat om de volgende services, die je moet bekijken/starten (én ze mogen natuurlijk niet op opstarttype Uitgeschakeld staan):
Telephony (Was gestart vlgs. jou, dus zijn Plug and Play en Remote Procedure Call (RPC) waar Telephony van afhankelijk is ook gestart).
Verbindingsbeheer voor RAS (die weer afhankelijk is van Telephony (en daarmee weer van Plug and Play en Remote Procedure Call (RPC)).

Lijkt mij dat de "Verbindingsbeheer voor RAS" service dus niet gestart is. Kijk eens wat er gebeurt als je díe probeert te starten (en mag natuurlijk niet op Uitgeschakeld staan als opstarttype).

We horen het wel.

Tijs.

Omdat je helaas weer offline bent gegaan, zal ik alvast wat extra's toevoegen, als de "Verbindingsbeheer voor RAS" niet te starten is:

Maak eerst een herstelpunt:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\Restore\rstrui.exe
Daarna de bijlage uitpakken, zodat je een rasman.reg bestand beschikbaar hebt gekregen. Dubbelklik op rasman.reg, en sta toe dat de instellingen in het register worden opgenomen.
Herstart hierna de pc, en kijk of "Verbindingsbeheer voor RAS" wél gestart is.

PS: Ik ga ervan uit dat je nu nog géén inbel-/vpn verbindingen had. Het kan zijn dat die namelijk met deze actie worden vernietigd of gewijzigd.

We horen wel of dit je vooruit helpt.

Tijs.

Bijlagen

Notitie: Ik had het over een herstel-installatie, hetgeen niet hetzelfde is als een nieuwe installatie.

Ik schat dat het probleem dat je hebt nu inderdaad met die niet-startende service te maken heeft.
Als je in services.msc kijkt bij die service (dubbelklikken) en dan op tabblad Afhankelijkheden, dan kun je in het bovenste deelvenster even alle plusjes openklappen om te zien welke services als voorwaarde zijn gesteld.
Die moeten ook gestart zijn (of gestart kunnen worden), anders gaat de service waar je nu problemen mee hebt niet van start.

Ok, het gaat om de volgende services, die je moet bekijken/starten (én ze mogen natuurlijk niet op opstarttype Uitgeschakeld staan):
Telephony (Was gestart vlgs. jou, dus zijn Plug and Play en Remote Procedure Call (RPC) waar Telephony van afhankelijk is ook gestart).
Verbindingsbeheer voor RAS (die weer afhankelijk is van Telephony (en daarmee weer van Plug and Play en Remote Procedure Call (RPC)).

Lijkt mij dat de "Verbindingsbeheer voor RAS" service dus niet gestart is. Kijk eens wat er gebeurt als je díe probeert te starten (en mag natuurlijk niet op Uitgeschakeld staan als opstarttype).

We horen het wel.

Tijs.
Klopt ik krijg dan de melding: Kan de verbindingsbeheer voor RAS op Lokale Computer niet starten.
Fout 5: Toegang geweigerd.

De rest staat idd allemaal zoals je vertelde.

Kijk even een posting terug. Ik heb daar een methode gegeven die hopelijk de oplossing geeft voor het niet starten van die service.
Directe link: hier

Succes,

Tijs.

Supppeerrrr!!!

Kijk even een posting terug. Ik heb daar een methode gegeven die hopelijk de oplossing geeft voor het niet starten van die service.
Directe link: hier

Succes,

Tijs.

Tijs You Are The Man!!!!!!!!!!!!!!!!:thumb:
Hij doet het echt superdeluxe bedankt voor al je hulp en moeite ben er echt blij mee;)
Hoe kan ik je hier op de site op een of andere manier bedanken of een extra ster geven of iets in die richting?
Nogmaals megabedankt!!!

Met zeer vriendelijke groet,

Jarno

Je kunt (bijna) bovenaan rechts op deze webpagina kiezen voor "Stem op onderwerp". Daar kun je dan (in max. 5 sterren) aangeven wat je van de discussiedraad gevonden hebt.

Verder kun je bijv. donateur van het forum worden voor een zelf te kiezen bedrag.

Fijn dat het allemaal gelukt is. Wat je in ieder geval nog even moet doen is je vraag op Opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan