verifying DMI pool data.... en boot from ATAPI CD-ROM : failure ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluiza

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Mijn broer en zus hebben een oude tuinderij gekocht en nu stonden er 2 computers. Toen ze daar stonden deden ze het nog wel maar nu niet meer. En zeggen ze alle bij het zelfde. verifying DMI pool data.... en boot from ATAPI CD-ROM : failure Hoe kan ik dit oplossen?

oh ja nog 2 dingen er stond windows 98 (mischien heeft het er iets mee te maken)
en zouden jullie niet zo moeilijke worden willen gebruiken mijn computer taal is niet echt oke:(

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. :D
gr:thumb:

Je zal de Bios in moeten duiken. Meestal komt er onderaan bij het opstarten zo even in beeld van "Press ... to enter Bios Setup" (waar bij ... de knop staat). Dat kan DEL, F1, ESC,... zijn. Dan kan je in de bios de bootvolgorde ergens instellen. Je moet dan zien dat de Harde schijf als First Boot Device ingesteld staat. En meestal moet je dan op F10 drukken om de instellingen op te slaan ;)

eh dat ik aan de bios moet sluitelen wat verhelp ik daar eigelijk mee verifying DMI ... of boot from atapi of verhelp ik ze alle 2 er mee?

Verifiying DMI komt er normaal altijd op, maar Boot from atapi cdrom komt er enkel op als de cdrom drive als first boot device staat ingesteld, en om dat weg te krijgen dus de harde schijf als first instellen.

nou het is mij gelukt om boot from ATAPI CD-ROM : failure te verhelpen maar nu staat verifying DMI pool data.... er nog en hoe raak ik dat kwijt? en wat moet ik als 2de zetten in mijn bios? floppie of CD-ROM zou je ook glijk willen uit leggen waarom probeer namelijk ook nog wat van computers te leren :D

tanks alvast gr:thumb:

En gaat hij dan niet verder met het opstarten? Misschien dan toch eens een bios reset overwegen.
En wat je als 2de boot device zet maakt eigenlijk niet uit.

oke maar ja hij blijft verifying DMI pool data.... staan maar hoe moet je de bios resetten?
en waarom moet ik mijn bios resetten?

gr:thumb:

eh ik ben er al achter hoe ik mijn bios moet resetten
maar wat gebeurd er dan eigelijk met mijn bios?

eh ik ben er al achter hoe ik mijn bios moet resetten
maar wat gebeurd er dan eigelijk met mijn bios?
Dan worden alle bios instellingen terug standaard gezet. Dit is soms de beste oplossing om problemen in de bios te verhelpen.

hulp

mmm moet nog veel leren over computers want ik reset mijn bios wel maar dan krijg ik te lezen dat er aan mijn moederbord is gesleuteld en dan ga ik veder en dan blijft verifying DMI pool data staan licht het dan misschien niet aan de harde schijf.

oh ja ik had wel een manier om te resetten maar hoe doe jij het?

groetjes :thumb:

ik weet dat het heeeel lang geleden is tijdens je laatste post, maar misschien heb je hier nog wat aan:

ik heb hetzelfde probleem atm, en ben bezig het probleem op te lossen. bij mij is het boot van atapi cd rom failure ding niet echt belangrijk. maar het gaat om de verifying mdi pool data...
tijdens dit, gaat de computer kijken welke hardware (cd rom spelers, floppydrives, hd's) is aangesloten en of het correct functioneerd. als je je bios gereset hebt en het blijft kan je hetvolgende doen:
alle hardware die ik boven in de haakjes genoemd heb, haal je uit je computer, en sluit je stuk voor stuk weer aan (tussendoor steeds testen). eerst de floppydrive, dan de harde schijf, dan de rest (maakt niet uit in welke volgorde het laatste staat).

hij zal in het begin verschillende errors geven, als de harde schijf nog niet aangesloten is meestal iets van SYSTEM BOOT FAILURE en dan nog iets. als het verifying pool data verschijnt terwijl je net de harde schijf erin hebt gedaan, zou het kunnen zijn dat je harde schijf gecrasht is!

meer weet ik nog niet, maar als je nog verder wilt weten kun je me wel een berichtje sturen...

Gr.Villermen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan