• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verjaardagen makkelijk toevoegen en deelnemers uitnodigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miranda84

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
Ik heb een CSV bestand in Excel gemaakt voor de diverse verjaardagen in mijn team. Per persoon wil ik daar graag de managers ook een agenda item van laten krijgen, dus ik heb een kolom verplichte deelnemers toegevoegd. Helaas, wat ik ook probeer, de managers krijgen geen uitnodiging. Ik heb online iets gevonden over het toevoegen van dubbele aanhalingstekens. Weet iemand dé oplossing?

In de bijlage het voorbeeld. Later opgeslagen als CSV en de ; vervangen door komma's in notepad. Vanwege de Engelse instelling van Office, dus ook gekozen voor Engelse velden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedoel je zoiets?
Code:
Sub hsv()
Dim sv, i As Long, agenda As String
sv = Sheets("sheet1").Cells(1).CurrentRegion
For i = 2 To UBound(sv)
 If sv(i, 2) = Date Then
  agenda = Environ("userprofile") & "\documents\" & sv(i, 1) & ".ics"
   With CreateObject("Outlook.Application")
       With .createitem(1)
         .Subject = sv(i, 1)
         .Start = sv(i, 2)
         .Duration = 1440
         .SaveAs agenda
       End With

With .createitem(0)
               .To = sv(i, 7)
               .Subject = sv(i, 1)
               .body = "Feliciteer hem/haar."
               .attachments.Add agenda
               .display 'or   .send
             End With
      End With
  End If
Next i
End Sub

Ze krijgen een mail als de datum in kolom B de dag is van de verjaardag.
In die mail wordt een bijlage toegevoegd die de managers in hun agenda kunnen zetten.

En wat doe ik met dit stukje tekst? Ik heb het liefste gewoon een uitnodiging die direct in hun agenda komt, als dat al kan. Alle velden worden meegenomen met de import, behalve required attendees

Tja, als ik niet weet van hoe of wat heeft het ook geen zin om uit te leggen wat dat stukje tekst doet.

1. Openen al die managers hetzelfde bestand?
2. Hebben diezelfde managers ook macro's ingeschakeld?
3. Werken ze allemaal met OutLook?

Sorry, ik vind m'n eigen vraag, nu ik m rustig terug lees, ook zeker niet duidelijk.

Ik wil een excel (CSV) bestand importeren in Outlook. In het CSV bestand heb ik alle benodigde informatie opgenomen, incl required attendees (Engelse Office). Deze worden in de import-wizard automatisch toegewezen, incl de required attendees. De verjaardag verschijnt in mijn eigen agenda met alle informatie. Echter ontvangen de required attendees dus geen uitnodiging.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan