Verjaardags Kado PC videobewerking + Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisson

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2008
Hallo allemaal,

Ik zoek een pc met uitbreidmogelijkheden..
- Wil een goed moederbord zodat ik er 2 videokaarten in kwijt kan crossfire..
- 1 redelijke videokaart die later ook in crossfire kan.. (wil er namelijk eerst 1 halen).
- ik wil er video mee gaan bewerken + een beetje game...
- goede voeding die ook 2 videokaarten trekt..
NU DE VRAAG AMD OF INTEL.. (dit laat ik over aan de kenner).

prijs ongeveer 600 euro..

misschien meer info over wat nu in je pc zit

en wat ook een mogelijkheid is een nieuwe pc kopen

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/25534

Te duur?
Crossfire zal ik met dit budget maar uit je hoofd zetten. Dan komt er zo 50-60 euro bij (betere voeding en ander moederbord)

Ik heb zelf nog 800mhz 2gb kaartjes liggen 2 stuks.. die wil ik voorlopig nog gaan gebruiken.. misschien heel dom?? (maar kan het geheugen dan toch nog altijd gaan veranderen..)
windows 7 wil ik er nog niet in hebben want die wil ik zelf installeren heb thuis nog vista dus misschien toch nog vista... die hoef je niet mee te rekenen..

de prijs mag omhoog naar 750 + 180 euro die ik zelf nog wil gebruiken wil een iets betere moederbord en toch naar crossfire wil je me nog zo'n systeem opstellen..

alvast bedankt

ps zet dit bedrijf de pc ook voor mij in elkaar?

Ik heb zelf nog 800mhz 2gb kaartjes liggen 2 stuks.. die wil ik voorlopig nog gaan gebruiken.. misschien heel dom?? (maar kan het geheugen dan toch nog altijd gaan veranderen..)
Oke. Het kan, zonder probleem.
Maar het gevolg: Je kiest dan voor een ouder platform, namelijk AM2. Daar kunnen wel de moderne AM3-processors op, maar op de lange termijn zal je op een gegeven moment minder lang kunnen upgraden. Of je moet het moederbord moeten upgraden, maar dan heb je weer voor niets een duurder moederbord gekocht...

windows 7 wil ik er nog niet in hebben want die wil ik zelf installeren heb thuis nog vista dus misschien toch nog vista... die hoef je niet mee te rekenen..

de prijs mag omhoog naar 750 + 180 euro die ik zelf nog wil gebruiken wil een iets betere moederbord en toch naar crossfire wil je me nog zo'n systeem opstellen..

alvast bedankt

ps zet dit bedrijf de pc ook voor mij in elkaar?
Ja, 4launch zet het ook in elkaar. Alleen software installeren zit hier sowieso niet bij.

Kijk, voor 750 euro zonder windows 7 kom je al een stuk verder. Ik zou je alleen adviseren om wel ddr3 geheugen te nemen.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/90380

Het is nog niet perfect. De voeding is heel zwaar. Zo zwaar heb je zeker niet nodig, maar de prijs-kwaliteit is echt perfect.
Wat nu nog? Als je echt die 180 euro gedeeltelijk zou willen investeren, dan zou ik een betere kast en een HD5850 willen aanraden.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/32803

Dan heb je echt een perfecte basis. Daar kan je wel een tijdje mee doen. 2e videokaart is geen probleem, betere processor geen probleem, meer harde schijven, betere koeling, etc etc.

HEEL ERG BEDANKT VOOR JE AANDACHT!!

Stel dat ik nog een ander moederbord zou halen welke zou je me dan nog adviseren..
(of is dat dan een domme keus.)

Qua prosessor die of nog een zwaardere?
(Of is dit ook een domme vraag)

PS: zou ik met dit moederbord de komende 5 jaar mee verder kunnen? ook goed upgraden..
-Ik zou er een nieuwe videokaart bij in kunnen drukken dan heb ik toch het dubbele..
-vreet de stroomkast altijd zoveel watt of alleen wat die nodig heeft qua stroom verbruik..
-de kast is die een beetje geluidsdempent? wat dat wil ik graag.
- hoe is de service bij deze zaak?

nogmaals bedankt

Laatst bewerkt:
HEEL ERG BEDANKT VOOR JE AANDACHT!!

Stel dat ik nog een ander moederbord zou halen welke zou je me dan nog adviseren..
(of is dat dan een domme keus.)
Deze is dus prima.

Qua prosessor die of nog een zwaardere?
(Of is dit ook een domme vraag)
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden overigens wel :). Voor gamen is dit een hele goede processor. Er is 1 processor beter, maar met gamen ga je dat toch niet merken.

PS: zou ik met dit moederbord de komende 5 jaar mee verder kunnen? ook goed upgraden..
Dat durf ik niet te zeggen. Eigenlijk niet. Maar er is voor dit socket geen alternatief. Volgend jaar komt er een nieuwe chipset, waar je langer mee kan doen. (zal pas aan het eind van volgend jaar zijn). Er is wel een alternatief en dat is een ander socket. Alleen de processor daarvan is duurder en ook het moederbord is een stuk duurder, terwijl de prestaties gelijk zijn.
Dan kan je beter accepteren dat je mogelijk een keer je moederbord moet vervangen.

-Ik zou er een nieuwe videokaart bij in kunnen drukken dan heb ik toch het dubbele..
2 videokaarten zal nooit betekenen 2x zo goed. Zo goed werkt de technologie niet. Maar goed: gemiddeld gezien zorgt het ervoor dat je pc een stuk sterker wordt.

Hoe groot is overigens je scherm / wat is de maximale resolutie?

-vreet de stroomkast altijd zoveel watt of alleen wat die nodig heeft qua stroom verbruik..
-de kast is die een beetje geluidsdempent? wat dat wil ik graag.
http://www.hardwarecanucks.com/foru...ter-storm-scout-mid-tower-case-review-13.html
Volgens de conclusie is ie stil.
Maar dan is het misschien verstandig nog een stille processorkoeler erbij te bestellen.

- hoe is de service bij deze zaak?
nogmaals bedankt
http://tweakers.net/shopreview/4974/4launch.html
Lees het een beetje door. Het is in elk geval 1 van de grote computerwebshops van nederland.

Overigens kan je ook bestellen bij Azerty. Wil het best daar ook voor je samenstellen.
Daar is de Haf 922-kast ook nog betaalbaar: die is misschien nog geschikter.
Het probleem is alleen dat die kast in de Best Buy Guide van Tweakers.net staat. Mijn ervaring is dat die onderdelen altijd wat moeilijker leverbaar zijn. (dankzij de bekendheid van die BBG)

Hier word ik een stuk helderder van..
we gebruik niet schrikken een philips tv van 107 cm. hdmi gereed.
+ een hpw2207h beeldscherm.ook hdmi
combinatie dus..

PS: de tv zou dat leuk beeld opleveren met zo'n videokaart of moet ik wat anders?
wil met de computer ook video bewerken gaat dat hier goed mee lukken denk jij?

IK WIL JE NOGMAALS BEDANKEN VOOR DE SNELLE REACTIE EN DE GOEDE UITLEG!!:D

Ik heb een HD4550 van 40 euro, waarmee ik de pc aan mijn 102cm grote scherm koppel. Dus met deze veel betere videokaart is het helemaal geen probleem.
Videobewerken is meer cpu en geheugen gerelateerd. Langzaamaan gaat er wel software gebruik maken van gpgpu, maar dit staat echt nog wel in de kinderschoenen.

Voor videobewerken zou je nog de duurdere i7 860 kunnen overwegen:
http://www.4launch.nl/shop/product/080195/intel-core-i7-860-2-8ghz-2-5gt-s-box

Maar dat moet je echt zelf beslissen. De core i5 is al erg goed en snel. (en duur zat)

bij Azerty wil je daar mij de lijst ook een keer voor maken?
alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan