Verjaardagscript

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Office versie
Microsoft 365
Ik gebruik het alom bekende verjaardagscript maar kan het in de pagina niet goed krijgen, kan me niet voorstellen dit in de css te regelen.
De verjaardag Home.JPG tekst staat buiten de rest en er ontbreekt steeds een lijn. Het plaatje zal beter te begrijpen zijn denk ik.
Is er iemand die een idee heeft om dit op lossen of kan ik dit in mijn pagina regelen.

Code:
var jar = new Array()

// verander hieronder de datum en de namen van de jarigen Gebruik geen extra nullen. Dus niet: 05-09 maar gewoon 5-9
// je kunt er zoveel toevoegen als je wilt

jar['10-12'] = new Array("Ronald v/d Lek");
jar['10-6'] = new Array("Paul van Leeuwen");

// verander hieronder niets meer
var datum  =  new Date()
var dag    =  datum.getDate()
var maand  =  datum.getMonth() + 1
var alles  =  dag + '-' + maand

// verander hieronder de tekst die weergegeven moet worden
document.write('')
if(jar[alles])
	{
	i=0
	do
		{
		document.write(jar[alles][i] + '<br>hartelijk gefeliciteerd')
		i++
		}
	while(i!=jar[alles].length)
	}
else
	{
	document.write('<br>helaas.. vandaag geen taart.')
	}

Hoi jverkerk,
kan me niet voorstellen dit in de css te regelen.
't Is te zeggen! ;)
Als ik je plaatje bekijk, ruikt het een beetje alsof de menu-onderdelen in een <ul><li>-lijstje staan (maar dan zonder bullets), en de taart-regel in een gewone <p>. Die begint dan gewoon vooraan. 't Zou ook een text-indent (1e regel inspringen) kunnen zijn. Of nog iets anders.

Maar zonder de complete html en css van de pagina valt er weinig over te adviseren. Heb je een link naar een testpagina?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

<ul><li>-lijstje

Hallo csshunter, bedankt nog voor je reactie het was uiteindelijk heel eenvoudig, denk ik, maar als je geen verstand hebt van css en javascript dan is het meestal toch wel even zoeken.
De oplossing kwam ik weer op internet tegen en ik moest
Code:
document.write(jar[alles][i] + '<br>[COLOR="#FF0000"]<li>[/COLOR]hartelijk gefeliciteerd[COLOR="#FF0000"]</li>[/COLOR]')
er tussen zetten en uiteraard bij
Code:
document.write('<br>[COLOR="#FF0000"]<li>[/COLOR]helaas.. vandaag geen taart.[COLOR="#FF0000"]</li>[/COLOR]')
ook, ik denk dat ik het zelf aardig opgelost heb of had je nog een ander mooi idee.

Groetjes Johan

Hoi Johan,
Mooi dat ie gelukt is! *). :thumb:
Nee, een ander idee heb ik niet, lijkt me een prima oplossing. Alleen zou ik de <br> weglaten, of anders binnen de <li> zetten. Want nu komt er een <br> tussen de <li>'s in staan, en dat is geen geldige html-code (ik denk dat de meeste browsers het via hun foutafhandeling wel aan kunnen; maar je weet maar nooit).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan