verkeerd geheugen besteld, wat moet ik wél hebben??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Ik heb pas een nieuwe geheugenkaart besteld, DDR2 en stom stom stom, pas nadat ik de kaart in huis had kwam ik erachter dat in mijn computer helemaal geen ddr2 geheugen past :s
Ik wil nu evengoed een andere hebben, eentje die wel past maar ik ben even de weg kwijt met zoveel verschillende soorten geheuges. Dus ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!
Ik heb 4 geheugen banken waarvan nu 3 bezet. Als ik bij everest kijk zijn alle drie de geheugen van het type DDR SDRAM. Er staat bij de apparaat beschrijving DIMM1, DIMM2 en DIMM3.
De eerste 2 kaartjes zijn beide 512MB en zijn PC3200 (200Mhz)
Het 3e kaartje is 256MB en is PC2700 (166Mhz)
Alle drie zijn de kaartjes 64bit mocht dat er nog wat toe doen.
Op de site hieronder zijn de specificaties van mijn pc te vinden:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/sm/WF06a/36755-967855-967855-967855-12125816-12185630.html

Ik hoop dat met behulp van deze informatie jullie mij enigzins kunnen vertellen wat voor geheugenkaarten ik precies voor mijn pc moet hebben.
Bedankt alvast!

MVG,
Lisje

Je hebt dus gewoon DDR geheugen nodig (en idd geen DDR2) en wel met een snelheid van 400 (of PC3200).
Verder zou ik dat kaartje van 256 (PC2700) eruit halen. Waarschijnlijk is die trager dan je systeem aan kan en zal daardoor de andere kaarten ook in snelheid achteruit laten gaan.

Je hebt dus gewoon DDR geheugen nodig (en idd geen DDR2) en wel met een snelheid van 400 (of PC3200).
Verder zou ik dat kaartje van 256 (PC2700) eruit halen. Waarschijnlijk is die trager dan je systeem aan kan en zal daardoor de andere kaarten ook in snelheid achteruit laten gaan.

oke bedankt! Ik las idd al dat ergens dat dat kaartje mijn pc waarschijnlijk alleen trager maakt, dus die ga ik er idd uit halen!

Ik heb je vraag nogmaals gelezen en vraag me nu eigenlijk af waarom je meer geheugen wilt? Je hebt al 2*512 MB, dat is samen 1GB aan geheugen en dat is meer dan de meeste mensen in hun PC hebben. Zelfs nieuwe computers hebben niet zoveel aan boord.
Niet dat je van mij niet mag (zou toch wat zijn), maar ik vraag me alleen af of het de investering wel waard is.

Nou, dat valt ook wel weer mee, moderne computers die je tegenwoordig koopt hebben vaak genoeg 2048mb ram aan boord hoor.

En die 1024 in deze machine is beslist geen overbodige luxe met een onoard video-chip die ook geheugen gebruikt. Een beetje extra kan dus zeker geen kwaad!

Mijn eerste reactie: Hoe kan het dat jij nou weet wat voor pc het is.
Bij nadere bestudering: Ja hij heeft op zich een punt.

Maar dan nog blijft de vraag of extra geheugen zin heeft. Een dergelijk PC (met sempron CPU) heeft nou eenmaal zijn beperkingen. Wordt de PC veel gebruikt voor photoshoppen dan is extra geheugen wenselijk. Zijn het vooral games dan is het een idee om over een andere videokaart (PCIe) na te denken.

beste mensen,
de reden dat ik dat extra geheugen wil is omdat ik een multiboot heb. Ik draai momenteel voornamelijk Vista Ultimate maar heb daarnaast ook nog Windows XP PRO op de pc staan. En wanneer ik vista draai dan wil het af en toe nog niet zo soepel, ook omdat ik dreamscene gebruik. En dan gaat het af en toe allemaal net een beetje té traag. En af en toe is niet erg, maar ik ga me er steeds meer aan ergeren.
En mijn pc heeft de sticker Vista Capable, maar dit is vooral van toepassing op de Home en Bussines Edition. Met Ultimate wordt al een minimaal geheugen van 1024MB gevraagd, dus dat ik een stapje hoger wil is dan niet zo gek toch?
Mijn pc heeft idd een onboard videokaart maar deze heb ik pasgeleden uitgeschakeld en ik heb ondertussen een hele goede videokaart van 128MB dus die onboard kaart kost me ook geen extra geheugen meer gelukkig.

Laatst bewerkt:
wow

wow ik wou dat ik zo'n pc had. 4 geheugen slots? eerm, marktplaats -> werkgeheugen 512MB, denk er wel om dat ze het doen en niet gejat zijn, maar goed, als je zo'n pc hebt, er werkgeheugen bij gaat kopen en ook nog een videokaart, heb je waarschijnlijk ook wel geld genoeg om nieuw te kopen.

een aanrader is om er nog 2X werkgeheugen van 512MB er bij in te stoppen.

Met de software die je hier noemt kan ik me idd voorstellen dat je wat meer geheugen wilt, hoewel de dualboot geen extra ram vraagt (tenzij het in een virutele pc draait (vmware)).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan