verkeerd IP-adres bij aanmelden extra laptop op experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akkie J.

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2001
Ik probeer een extra laptop op de experiabox aan te sluiten. Heb al drie verschillende wireless kaarten geprobeerd (Sweex, speedTouch 121g en Siemens Gigaset USB Adapter 108), maar allen krijgen een verkeerd IP-adres aangegeven, namelijk 169.254.58.234. Planet helpt niet met instellingen in experiabox en KPN ook niet omdat er al één laptop prima werkt.
Experiabox al gereset, honderd keer alles opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft verkeerd. Als ik een vast IP-adres invul, lijkt het of hij verbinding maakt, maar geen internet en ook als ik dan inlog via de andere laptop 192.168.2.1 zie ik wel de vaste computer en de ene laptop staan, maar niet de nieuwe. Hoe en waar moet ik iets veranderen om die toe te laten in de experiabox...

alvast bedankt als iemand ons op weg kan helpen!!

DHCP server aan ?

IP range goed aangegeven? bv 192.168.2.2 tot 192.168.2.15

Komt domeinnaam overeen met je werkgroep waarin je je bevind ?

Crash

DHCP server aan ? Is dit in de experiabox (via andere computer, 192.168.2.1, gigaset, inloggen) en dan??
IP range goed aangegeven? bv 192.168.2.2 tot 192.168.2.15 Ik heb nu een vast IP-adres aangegeven bij PCP/IP instellingen, alles staat op goed signaal en en status verbonden. Ik heb als IP-adres 192.168.1.67 gekozen.

Komt domeinnaam overeen met je werkgroep waarin je je bevind ?Hiervan heb ik geen idee waar je dit kunt vinden en aanpassen. ik denk soms dat dit het probleem is, dat de computer geen naam heeft en ergens nog aangemeld/bijgezet moet worden

bedankt dat je wilt helpen!!
Akkie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan