Verkeerd IP toegewezen bij opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenar

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Berichten
87
Sinds een paar maanden heb ik een probleem met mijn netwerk. Zodra ik mijn pc opstart heb ik geen netwerk verbinding meer met mijn router en dus ook internet.

Wanneer ik mijn pc opstart en ik kijk in ipconfig krijg ik het ip adres 169.254.144.228 ipv het normale ip adres 192.168.0.100 en het subnetmask is ook fout 255.255.0.0 ipv 255.255.255.0 en ik krijg helemaal geen gateway toegewezen, deze is gewoon leeg.
Als ik mijn netwerk kabel even uit de pc haal en dan er weer terug in stop krijg ik wel weer het goede ip. Soms moet ik dit een paar keer herhalen voor ik het ip goed krijg.
Heel af en toe staat er ook 0.0.0.0 of medium not connected, maar dit gebeurd maar heel af en toe.

Ik vind dit erg irritant om elke keer te moeten doen en hoop dat iemand hier iets op weet.

Alvast bedankt,
L. Aenar.
 
reset de router eens een keer en stel het opnieuw in.
reset doe je vanachter via het kleine zwarte gaatje
 
En als het goed is is het ip wat je meekrijgt ( het verkeerde ip) een automatiesch toegewezen ip van de computer.

het kan trouwens aan je netwerk kaart/kabel liggen dat het niet goed werkt.

(misschien is er ergens een kabelbruekje of je netwerk kaart is aan het overleiden)
 
Ik heb de router al heel vaak gereset. En sinds een paar weken heb ik ook een nieuwe router, maar hiervoor had ik al het zelfde probleem.

Ik heb andere kabels geprobeerd en heb zelfs met een netwerk kaart uit men oudere pc ingebouwd en geprobeerd. Zonder resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan