Verkeerd IP van @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Sinds donderdag jl (27-01-2005) heb ik een vreemde situatie.
Ik heb @home internet (basis pakket) en ik krijg het volgende IP van mijn modem: 192.168.100.11.
Dit leek mij toen niet juist, en heb dus het modem vrijwel de hele dag gereset. Die avond (donderdag op vrijdag) modem van de stroom gehaald, maar dat mocht niet baten.

Ook afgelopen weekend is het modem het hele weekend (vrijdagmiddag tot zondagavond) van de stroom geweest maar nog steeds geen positief resultaat.

Wie herkent dit of heeft een oplossing? Want ik verveel mij best daar in mijn eentje, zonder internet. :confused:

BVD :thumb:

Edit: Ik heb het Motorola Surfboard modem: http://images.amazon.com/images/P/B00008Y1BX.01.LZZZZZZZ.jpg

Edit2: Alle lampjes van het modem branden verder goed, behalve het power-lampje: Deze blijft knipperen, wat ik ook doe :confused:

Laatst bewerkt:
Een router er tussenstaan?

Al contact gehad met @home?

Geplaatst door m@rio
Een router er tussenstaan?

Al contact gehad met @home?
Router heb ik er tussenuit gehaald, maar dat gaf hetzelfde resultaat.
Ik heb een e-mail naar @home gestuurd, verder nog geen telefonisch contact gehad.

Ik zou dan toch eens gaan bellen. Mailen heeft weinig zin omdat je als je antwoord krijgt ze waarschijnlijk melden dat je contact op moet nemen met de helpdesk

Geplaatst door m@rio
Ik zou dan toch eens gaan bellen. Mailen heeft weinig zin omdat je als je antwoord krijgt ze waarschijnlijk melden dat je contact op moet nemen met de helpdesk
Mja, denk wel dat je gelijk hebt.
Op www.chelloo.com zag ik ik dit, status H is bij mij het geval.

Het lijkt mij dus ook het beste dat ik maar even met @home ga bellen.

Bedankt iig en ik laat het nog wel even weten :thumb:

Ik vraag me af of intewrnet het wel doet dan.

Ik ken @home gevallen waarbij men een 192.168 adres heeft. Het lijkt er op dat deze @home gebruikers op een "lokaal" netwerk zijn gezet, zodat ze niet zo makkelijk een eigen netwerk kunnen opzetten.

Het IP adres klopt wel.
Dat is nl het IP adres wat je kabelmodem zelf genereert als er geen internet verbinding is.

Het modem zelf heeft nl een ingebouw de dhcp server en is te bereiken op 192.168.100.1 (het configuratiescherm)

je zou daar bv even bij je status kunnen kijken of er wel of geen internet verbiinding is.

die link die ik net zag, daar zag ik toevallig dezelfde modem als wij hadden alleen dan met chello, toen wij die kregen moesten we ons via een site waar je offline kon werken of telefonisch registreren...misschien moet dat ook bij @home...check t na zou ik zeggen;) :thumb:

Geplaatst door FLorijn
Ik vraag me af of intewrnet het wel doet dan.

Ik ken @home gevallen waarbij men een 192.168 adres heeft. Het lijkt er op dat deze @home gebruikers op een "lokaal" netwerk zijn gezet, zodat ze niet zo makkelijk een eigen netwerk kunnen opzetten.
Als het internet het nog deed, waren er geen problemen voor mij.. maar dit doet het dus niet ;)

Beetje late reactie, maar heb even gebeld en het bleek dat de rekening al een paar maand niet betaald was.. :rolleyes:

Daar ben je vast eerder per post of e-mail van op de hoogte gesteld, ze sluiten je niet zomaar af. :eek:

Geplaatst door gezina
Daar ben je vast eerder per post of e-mail van op de hoogte gesteld, ze sluiten je niet zomaar af. :eek:
Het is niet mijn abonnement: ik woon bij mensen in huis (vanwege studie) en die hebben dus al een paar maand de rekening niet betaald.. :confused:

:o Hopelijk betalen ze de Nuts-bedrijven wél op tijd, sukses met je studie. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan