verkeerd symbool in Photoshop 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbeersma

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
104
Ik heb net Photoshop 2022 in gebruik en wilde een foto opslaan met het © symbool in de naamgeving. Normaal deed ik dat door Alt 184 in te typen, maar dan verschijnt er nu een ander symbool. Weet iemand onder welke toets ik nu het © symbool kan vinden? Ik gebruik het zo veel dat het steeds kopiëren vanuit Word of zo niet praktisch is.
 
Probeer eens ALT 0169
Incl. die 0.
 
Dankjewel, maar helaas: ik krijg een piepje te horen en er verschijnt geen symbool.
 
Jammer, dat werkt wel wanneer ik in de verkenner een nieuw bestand maak en dat teken in de naam zet.
Gaat dat bij jou ook goed?
 
Of copy het vanaf een andere bron waar het al staat ertussen.
Werk je soms op een laptop en eerder op een desktop? Soms maakt dat uit.
 
Ik moest ook eerst de juiste cijfertoetsen op groot keyboard gebruiken voordat dit werkte . Num-lock wel/niet gebruiken?
 
Photoshop 2022 heb ik niet; wel Adobe Photoshop Elements 2018.
Ik gebruik de toetsencombinatie Alt Gr (= de rechter Alt-toets) + C om het copyright symbool te maken. Alt Gr + C = ©
Dat lukt mij ook prima bij 'Opslaan als' in Photoshop Elements 2018.
 
Veel dank voor jullie reacties. Dankzij de AltGr-toets (die ik nu voor het eerst gebruikt heb na ca. 15 jaar computergebruik) is het gelukt. :)
 
Die Alt Gr toets is wel voor meer dingen handig; onder andere om het euroteken te maken: Alt Gr + 5 = €
Bijna 18 jaar geleden maakte ik een bestandje waarin staat wat je zoal met die Alt Gr toets kunt doen. Ik zal het als pdf bestand bijvoegen voor de liefhebbers. Misschien staat er ook voor jou nog een nuttige toetsencombinatie bij.
 

Bijlagen

  • Wat kun je allemaal met AltGr.pdf
    149,7 KB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan