• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verkeerd weeknummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Beste forumisten,

volgende formule geeft de weekdagen weer in een cel, afhankelijk van het weeknummer in een andere cel.

Code:
=DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1)+KIEZEN(WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1);2);1;-1;-2;-3;-4;-5;2)+($C$1-1)*7+0

Vreemd genoeg is het zo dat als ik weeknummer 7 geef, de dagen van week 6 weergegeven worden, en niet van deze week...
Geef ik weeknummer 8, dan zie ik de juiste datums verschijnen...

Ik vermoed dat dit te maken heeft met het schrikkeljaar waarin we ons bevinden?

Hoe zou ik de formule moeten aanpassen zodat het juiste weeknummer gebruikt wordt (nu in ons geval week 7)?

Groeten,

Spiesse

hey guys,

ik heb de oplossing ondertussen al gevonden :) Schande van mezelf... In de verwijzing naar cel C1 moet -1 weggelaten worden...

Code:
=DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1)+KIEZEN(WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1);2);1;-1;-2;-3;-4;-5;2)+($C$1-1)*7+0

wordt dus

Code:
=DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1)+KIEZEN(WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1);2);1;-1;-2;-3;-4;-5;2)+($C$1)*7+0

en dan worden de datums wel correct weergegeven...

Ik sluit deze per direct :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan