verkeerde beschikbare schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

climacon

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Berichten
8
hoi,

ik heb op mijn f:\ partitie 1 map met zo'n 2000 mp³ in (niet in subfolders of dergelijke)

als ik deze allemaal selecteer krijg ik als totale grootte 8.94 Gb

als ik echter in deze computer naar mijn f:\ kijk, zie ik dat deze meer dan 11 Gb als gebruikt aangeeft,
ik heb al gechecked dat er geen verborgen bestanden staan op deze partitie en dat is niet het geval

kan der een andere reden zijn ? want zo gaat blijkbaar meer dan 2 Gb verloren van mijn schijf

pls help mij asap

mvg
climacon
 
Heb je je partitie grootte ingesteld op 11gb?
Hierbij moet je rekening houden met ongeveer 10% verlies vanwege fat of ntfs.
Zet je mp3's eens in een mapje ipv de root van de partitie, dit scheelt, je mag in de root maar een maximaal aantal bestanden plaatsen.
Hierna krijg je totaal andere info dan je eerder heb aangegeven.
 
blijft hetzelfde :s

totale grootte van partitie is 20 Gb

blijft dezelfde waarden aangeven bij selecteren en in deze computer :s

en je kan toch geen 2 Gb zomaar verliezen aan schijfruimte ?
 
Hai

Gebruik je Win XP? En staat systeemherstel ingesteld op alle stations? Zoja, dan is dat hetgene waaraan jij je 2GB kwijt bent, dat is dus 10% van je totale 20GB. Systeemherstel staat standaard namelijk ingesteld op ~10 %.

Groetjes
 
ja ik heb winXp

hoe zet ik systeemherstel uit ? (ben windows-noob kom van linux)

mvg
climacon
 
Hai

Ga naar Configuratiescherm --> Systeem --> Tabblad systeemherstel. Daar zie je dus de indeling van je stations. Om systeemherstel van een betreffent
station uit te schakelen selecteer je dat station en klik dan op instellingen.
Zet dan het vinkje aan bij "systeem herstellen bij dit station uitschakelen"

Succes
 
ik heb dit uitgeschakeld, maar nu zit er nog altijd een verschil op van 1.8 Gb :s

dus ik denk dat het nog iets anders is ?
 
Zoek eens via zoekopties naar System Volume Information van je station en kijk dan eens via eigenschappen naar de bestandsgrootte
 
Er is nog een mogelijkheid die te vinden.

Als je F geopend hebt staan in verkenner, ga dan naar extra, mapopties --> weergave.
Haal daar het vinkje weg bij "Beveiligde besturingssysteem bestanden verbergen"
Dan oke
Nu moet je dus de map System Volume Information zien staan.
 
die staat er nu ja, maar als ik derop dubbelklik komter error -> geen toegang tot System Volume Information
 
En rechtsklik geprobeerd? dan eigenschappen?
Of heb je Systeemherstel helemaal uitgeschakeld?
 
ik denk da'k het heb ...

der is ook ineens een map RECYCLER tevoorschijn gekomen

deze heb ik leeggemaakt

en ineens heb ik terug een kleine 11 Gb vrij

wat nu maar enkele honderd Mb verschil meer maakt, maar daar kan ik mee leven ev.

bij eigenschappen van System Volume Info... zie ik enkel de mogelijkheid het pictogram van de map te veranderen, alleen-lezen uit te vinken, of compressie voor deze map in te schakelen

alvast hartelijk bedankt voor de hulp ! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan