Verkeerde cartridge Canon MPC600F

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wortel

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hello,

Sinds een paar dagen krijg ik de foutmelding "Verkeerde cartridge" bij mijn Canon
MPC600F.

Als ik de printer een dag uitzet en dan weer aanzet, kan ik 1 pagina printen daarna krijg ik weer deze foutmelding.

Echter ... ik gebruik orginele cartridges !

Als ik contact opneem met de helpdesk krijg ik te horen dat ik hem moet repareren.

Heeft iemand hier mogelijk ervaring mee ? Weet iemand hoe je dit mogelijk kan oplossenm, schoonmaken o.i.d. ?

Groet,
Daan

Heb je pas een nieuwe geplaat of omgewisseld

Hello,

De foutmelding kwam inderdaad na een wisseling. Ik wissel vaak.
Overigens met een org. cartridge.

Groet,
Daan

Van deze site:
http://www.fixyourownprinter.com/forums/printer/22908

Re: Re: Canon Multipass F30 error message: Wrong cartridge by Anonymous (11/8/06 9:23 PM) reply + / -
Anonymous,
Thank you for the tip. I didn't even remove the print head, but just wiped where was exposed with a tissue paper, and it worked! I couldn't have found the solution without your message. Thank you!!!

Re: Canon Multipass F30 error message: Wrong cartridge by ronin37 (11/12/06 9:40 AM) reply + / -
my canon smartbase mpc600f suddenly reports "wrong cartridge".

Problem: clogged light sensor for checking ink-cartridges on ink available.

Solved:
Open the printer as you want to change the cartridges.
All the cartridegs are now moved to the left so you can change them. Don't change them.
Look down the rails where the cartridges are moved along to the right and see the little light sensor (looks like a "v") and remove the dirt with a paper-tissue. No fluid needed.
Also dip with a paper-tissue on the waste inkpads (one for black and one for color ink).
Close the lid of the printer and start printing again.

google zoekwoorden:
WRONG-CARTRIDGE Canon

Hello,

Hard op zoek naar die sensor die er als een V uitziet. Ik heb deze vraag ook op het engelse forum gezet
Iemand een suggestie ?

Groet,
Daan

Laatst bewerkt:
probleem opgelost??

Ben je nog op zoek naar die sensor die er als een V uitziet?

Is je probleem opgelost en kun je weer printen met je Smartbase MPC600F? Ik heb hetzelfde probleem, en sta op het punt de Smartbase MPC600F toch maar op te sturen, hij staat nu al 4 maanden werkeloos zonder uitzicht op 'reparatie'.

Graag een reactie!!!
Bedankt,
MPH

Nee,

Helaas. Printer staat op marktplaats. Ik kom niet af van die foutmelding...

Daan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan