• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verkeerde datum- en getalnotatie vanuit een CSV-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
hoi,

Vanuit een CSV-bestand van een bank kopieer ik met plakken speciaal, m.b.v. VBA, de gegevens. Op de een of andere manier komen de datum (zie kolom A) en de getallen (kolommen N en O) er vreemd in.
De datum wil niet als echte datum verschijnen en de getallen blijven als tekst staan. Ik weet niet hoe ik dat kan oplossen. Hebben jullie een suggestie?

groet Egbert

Bijlagen

Zet je kolom A op standaard dan zie je wel de datum 20210101 en de ink/uitg op valuta symbool > geen. Zal wel aan het CSV-bestand liggen.

Een CSV bestand kun je ook rechtstreeks openen in excel en dan kun je daarin aangeven dat een kolom een datum bevat.
Als je de voor de kolommen met bedragen de standaard functie 'Tekst naar kolommen' (voor elke kolom apart) gebruikt gaat dat ook goed.

Er staat geen code in jouw bestand. Je geeft niet aan welke bank je gebruikt. Je kan het beste een macro opnemen waarmee je zo'n bestand importeert. Dan heb je in ieder geval de juiste instellingen. Je moet ook niet kopiëren en plakken maar importeren. Importeren doe je via Data-->From text. Plaats anders de eerste 2 regels uit zo'n bestand dan weten we in ieder geval hoe het eruit ziet.

Vanuit een csv bestand plakken is niet handig...
Power Query gebruiken voor importeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan