• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verkeerde datumnotatie met userform.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hallo allemaal,

In bijgevoegd bestand druk je op de knop "Project toevoegen".
Vervolgens kun je alle gegevens invullen en op de knop onderaan drukken.
Hij zet dan echter de datum omgekeerd in kolom B.
Wie weet hoe ik kan zorgen dat de datum correct wordt ingevuld in kolom B
De gewenste notatie is dd-mm-yy.

Voorheen werd het datum gedeelte afgehandeld door een ActiveX (dtpicker).
Doordat er een Mac is hier op het netwerk sinds kort werkt ActiveX niet meer, vandaar dat het vervangen moest worden door dit Uform.

Groeten Marcel
Bekijk bijlage 213309

Laatst bewerkt:
de meest makkelijke oplossing is de celeigenschappen van kolom B op aangepast : mm-dd-jj zetten.

Tsja, das idd wel een oplossing maar wel een hele slordige :P
Toch bedankt voor het meedenken.

Ik wacht nog even op nettere oplossingen.

Groeten Marcel

Wijzig in de opslagmacro deze regel:
Code:
.Cells(rij, "B") = Textbox1.value
als volgt:
Code:
.Cells(rij, "B") = WorksheetFunction.Text(TextBox1.Value, "dd-mm-yy")

Dank je zapatr, dit is idd wat ik zocht (en netjes) :thumb:
Ik heb nog een vervolgvraag.

Wanneer het Uform opent staat de huidige datum al ingevuld (zoals het hoort) in de notatie dd-mm-yyyy
Wanneer je nu in de textbox klikt zodat het kalendertje zich opent en je klikt op de huidige datum dan veranderd de datum in de textbox naar de notatie d-m-yyyy.
Het is maar een schoonheidsfoutje maar is het te veranderen zodat het niet veranderd na her-invullen ?

Groeten Marcel

De VBA oplossing die in dit forum (waarom toch die zoekfunktie ?) al tig keer staat:

Code:
Cells(1,1) = cdate(Textbox1.value)

PS. Plaats svp geen bestanden op ander sites; nadat het bestand daar verwijdeerd is wordt deze draad onbegrijpelijk voor anderen.
De bijlagen-faciliteit zit niet voor niets in dit forum !

Laatst bewerkt:
Excuses, ik had helaas geen flauw idee met wat voor zoekterm ik naar dit probleem kon zoeken op het forum.

Als je me nog kunt vertellen waar ik het stukje code precies moet plaatsen ben ik helemaal blij.

Ik begrijp het probleem van het plaatsen van bijlages maar ik kreeg met geen mogelijkheid mijn bestand onder de 100kb terwijl ik hem al zover mogelijk gestript had.

Groeten Marcel

Wanneer het Uform opent staat de huidige datum al ingevuld (zoals het hoort) in de notatie dd-mm-yyyy. Wanneer je nu in de textbox klikt zodat het kalendertje zich opent en je klikt op de huidige datum dan veranderd de datum in de textbox naar de notatie d-m-yyyy.Het is maar een schoonheidsfoutje maar is het te veranderen zodat het niet veranderd na her-invullen ?
Het valt me een beetje tegen dat je, na mijn vorige reactie, niet zelf grondig op zoek bent gegaan want dit is natuurlijk iets soortgelijks (code van elders overgenomen?). Wijzig in "Private Sub TextBox1_Enter()" de desbetreffende regels als volgt:
Code:
Me.TextBox1.Value = Format(g_sDate, "dd-mm-yyyy")
Zelf zou ik aan je code een heleboel wijzigen, maar het duurt me te lang om daar uitvoerig op in te gaan. Ikdenk dat voor jou nu belangrijk is dat de code werkt, hoe ze er ook uitziet, en dat mag natuurlijk.

Bedankt zapatr, werkt als een trein :)

Aangezien dit hele bestand al knip en plakwerk is snap ik dat het niet helemaal perfect geprogrammeerd is maar voor mijn doel werkt het idd zoals het hoort.
Wat me nog opviel is dat er in de Klassenmodule clsCmdButton nog een stukje staat wat ervoor moet zorgen wanneer je een datum in het verleden selecteert er een waarschuwing verschijnt.
Deze waarschuwing wordt echter niet geactiveerd.
Iemand enig idee hoe dat komt en wat er aan gedaan kan worden ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan