verkeerde diskette voor formateren

• Onderwerp starter Onderwerp starter helma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, dat zijn eigenlijk geen drivers maar een bios file met een biosflasher, daar zou ik maar niets mee doen.

Als je de schijf echt niet te zien krijgt, kan deze ook nog overleden zijn, dat heb ik nog niet vertelt om je niet bang te maken.;)

Ik heb nu alles gerpobeerd. Ook vie de handleiding de bios ingesteld.
Maar het probleem bijft dat de vaste schijven niet te vinden zijn.

Ook dus de hdd detecteren lukt niet.

Nu heb ik iets gehoord over lowformat, dat heeft bij iemand die ook geen schijf meer kon vinden. Wel de schijf gevonden. Is dat wat??

Bij opstarten geeft die ook aan dat er geen fat32 is dus hij moet eigenlijk gepartiteerd worden. En dat moet met fdisk maar dit lukt dus niet.

Ja, ja, een lowformat is geen lowformat, dat kon vroegah gebruikt worden met mtf schijven en nu nog met scsi schijven, maar wat er mee bedoeld wordt is dat er alleen nullen geschreven worden op de harde schijf.

Maar dat gaat niet op, want je kunt de schijf niet meer vinden, dan kun je er ook niets mee.
Je kunt de gegevens die op de harde schijf staan in de bios handmatig invoeren waar nu auto staat en daarmee proberen er weer op te komen.

Toch heb ik zo het vermoeden dat het iets heel simpels is, maar wat.:confused:

De volgende dingen pen ik er maar bij ter vermaak, je kunt immers niet op de schijf komen.:)

Je zou het nog kunnen proberen met de cd van http://www.ultimatebootcd.com/ en hiermee wat stoeien.

Tevens kun je nog zou kunnen doen, download een opstartschijfje voor 98 zonder cd rom ondersteuning bij http://www.bootdisk.com/
Dan het progje TestDisk voor dos bij http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html

Maak de 98 flop en zet dit progje erop, dan in dos met dit progje spelen tot je weer toegang hebt tot de harde schijf.

IK heb al leuk gespeeld zonder resultaat, maar dat laatste. Kan niet, want ik heb de bootdisk zonder cd'rom ondersteuning gemaakt. En de testdisk gedownload. Maar kan het prog niet op de diskette zetten van de bootdisk want geeft dat aan disk is vol.

Ik heb van alles geprobeerd nu, maar niets lukt. Ik denk zeker wel omdat hij de harddisk niet kan vinden dat deze kapot is. Ook alles in de kast gecontroleerd met kabels enz. opnieuw inzetten enz......

Maar 1 ding vind ik vreemd als je de pc opstart kan je natuurlijk onder a:/dir alles zien wat op diskette staat. Maar als ik c:/ dir intik komt er allerlei parameters te voorschijn. Dat is dan toch je harddisk. Want cdrom is het niet, en die zit er zelfs niet in.

Geef dit hoop of is het niets

Als je dit ziet met de flop met cd ondersteuning, is dat de virtuele schijf.

Je kunt een opstartflop maken op de computer waar je nu achter zit en daar die TestDisk opzetten, maar die werkt alleen als de harde schijf door de bios wordt gezien.

Als het je de moeite waard is zou ik er naar een plaatselijk PC boer mee gaan.

Vind ik niet meer waard, ik wacht wel af of ik misschien een harddisk kan regelen. (Af en toe kan ik weleens wat krijgen) Ga ik zelf wel een beetje rommelen. Vind ik wel leuk en zo leer je weer wat.
Diegene waarvan de pc is, is al voor een andere pc aan t kijken.

Aangezien ik denk dat het aan de harde schijf ligt, ga ik dat gewoon proberen.

Bedankt voor alle geduld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan