verkeerde draadloze netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbed

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Hallo,

Ik had vanmiddag een router voor mijn moeder gekocht zodat ze draadloos kan internetten op haar laptop. Vanavond de router geinstalleerd. (volgens het boekje en zonder problemen ZOVER IK WEET). Ontvangst is prima en internet doet het gewoon.
Nu komt het probleem. Steeds als de laptop opstart kiest die een ander netwerk die Linksys heet(die van de buren of iets dergelijks). Ik heb al op internet gezocht hoe je een voorkeursnetwerk kan instellen en heb dat ook uitgevoerd(omhoog plaatsen en het verwijderen van andere netwerken). Bij het verwijderen van de netwerken kom ik iets vreemds tegen. Er stonden er een stuk of 10 tussen en ze waren allemaal zonder problemen te verwijderen behalve de linksys, die komt steeds terug. Zelfs als ik op mijn moeders router ga(de router heet Jose) en dan probeer linksys te verwijderen komt die zo weer terug en gaat die daar weer mee verbinding maken.:confused:

PS: Bij het overzicht van alle netwerken in de buurt staat er een geel driehoekje met een uitroepteken voor Linksys. Heeft dit er misschien iets mee te maken?

Wie kan mij helpen hiermee?

alvast bedankt,

Rob

Laatst bewerkt:
Ik had vanmiddag de ICIDU Wireless Router 300N gekocht bij Dynabyte voor haar.

Heb je het netwerk WPA2-PSK beveiligd? Heb je dit gelezen?. Weet niet welk OS je moeder op de laptop heeft.
Staat er een dect-telefoon in de buurt v.d. router? Wijzig anders eens het draadloos kanaal (1 of 6).

Laatst bewerkt:
Oke bedankt, hier kan ik weer even mee voort! Morgen avond ga ik weer even langs bij haar en daarna zal ik even vermelden of het heeft geholpen of niet. En ze heeft Vista.

Hoi robbed,
Ik heb hier voor jou screenshot gemaakt van
WIN 7 verbinding en hoe kan je dat instellen.
Het is niet zo grote verschil tussen (WIN 7 en VISTA).
Ga je Bureaublad en pictogramma-Netwerk/RMK-Eigeschappen/
Een nieuw verbinding of een nieuw netwerk instellen/
Handmatig verbinding met een draadloze netwerk maken/Volgende
netwerk.jpg
alles naar wens invoellen, dit moet zeker goed werken.
Succes...:thumb:

Oke bedankt! Ik zal het vanavond eens even proberen allemaal. Mijn vriendin dacht dat je ook ergens kon instellen dat je laptop geen toestemming geeft voor het verbinding maken met een onbeveiligd netwerk. Weet iemand misschien of dit zo is en waar je dat dan zou kunnen instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan