verkeerde driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalki

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2008
Ik heb vanochtend een verkeerde video driver geinstalleerd.
Sinds toen had ik bij het opstarten alles zwart.

Heel me pc werkt!!! alleen zie je niets, door de verkeerde driver.
Ik kan vanaf me andere pc alleen in de public map komen maar hierdoor zie ik dat hij wel gewoon aanstaat, ik zie ook geen inlogscherm maar ik weet dat hij komt dus log ik in en start hij op.

Op de pc staat ook de setup van de goeie driver.
Nou is mijn vraag dus niet, hoe het kan dat ik zwart krijg, want dat weet ik al.
En welke driver maakt verder ook niets uit, want het gaat erom dat ik iets moet installeren vanaf een andere pc, of kan ik dos starten met windows vista of is er een andere mogelijkheid iets te installeren wat op je pc staat zonder dat je het ziet. Of is het mogelijk om een driver te verwijderen??

In ieder geval, ik kan niet in veilige modus en alles, want dan heb ik hetzelfde probleem

Het werkt, maar je ziet niets! zwart scherm met een wit pijltje.
Me videokaart lijkt defect maar met een goeie driver is dat opgelost.
Ik heb de goede driver al, alleen de vraag is dus, hoe moet ik die installeren, of hoe kan ik een geinstalleerde driver verwijderen.

Alvast bedankt luitjes

Opstarten in veilige modus en de foute driver verwijderen

Opstarten in veiligemodus en dan de driver verwijderen zoals mrmusic al heeft aangegeven.
Als je tijdens het opstarten je bios ook niet voorbij ziet komen dan is het een ander probleem want je drivers worden pas bij het opstarten van windows geladen.
Veiligemodus kun je altijd inkomen want dan zijn de drivers nopg niet geladen.
Probeer anders eens een bios reset of
Verwijder je videokaart eens uit het slot maak de contacten eens schoon.

Ik kom wel in de bios, ik kom niet in veilige modus!
Naja ik kom er wel in maar ik zie niets, dat komt door de verkeerde driver.
Het heeft dus ook niets met de videokaart te maken, maar met de driver!

Het heeft dan dus NIETS met de DRIVER te maken, want die is in de veilige modus helemaal nog niet geladen, dus dat kan niet!!!

Ik waardeer het erg als er word geholpen, maar het is wel duidelijk dat er drivers worden geladen in de veilige modus! Daarom komen in het laadscherm van veilige-modus ook allemaal system32 drivers te staan...

Heb je geen andere (CRT) monitor die je er tijdelijk aan kan hangen?
Misschien is de refresh rate verkeerd waardoor je LCD geen beeld geeft, een CRT heeft vaak een veel ruimere keuze in refresh rates die hij aan kan, en dan kan je tenminste weer een veilige instelling kiezen of andere drivers installeren.

Ik waardeer het erg als er word geholpen, maar het is wel duidelijk dat er drivers worden geladen in de veilige modus! Daarom komen in het laadscherm van veilige-modus ook allemaal system32 drivers te staan...

Klopt, dat zijn de standaard in Windows ingebakken drivers en niet de "hardware eigen" drivers!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan