Verkeerde dvd'tjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre90

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Ik heb sinds kort een dell laptop, hierin zit een 8x dvd r/rw. Dus ik neem aan dat hij dan met een maximale snelheid van 8x kan schrijven. Alleen nu heb ik dvd'tjes gekocht die 16x zijn. Alleen nu staat er op de achterkant dat je echt een brander van 16x moet hebben? :confused: maar bij cd'tjes maakte dit ook niks uit. Daar nam ik juist express met 12x op terwijl ze 52 aan konden omdat dit betere kwaliteit opleverd. Maar kan het nou echt kwaat dat ik met een 8x schrijver op een 16x dvd brand?:confused:

Niet dat ik weet. Ik gebruik ook 16x dvd's die ik op 8x brand. Het zou kunnen dat je brander ze niet herkend, maar dat kan ook merk gebonden zijn.

Volgens mij is het gewoon onzin dat je een 16x-schijf ook echt met een 16x-brander moet branden.

Je kunt altijd eentje proberen en als het niet werkt dan ruil je met iemand anders of ze verkoopt ze door.

Volgens mij maakt dat geen bal uit.... omgekeerd geeft wel problemen: een 8x schijfje met 16x branden...
Proefondervindelijke vaststelling: ik brand al mijn dvd's [PHILIPS en SONY 16x] op 4x om zeker te zijn van een goede kwaliteit... werkt perfect.

Dit staat namelijk op de achterkant:

This disc conforms to DVD+R 16x recording speed, and is designed for use in 16x DVD+R drive. Use of this disc in DVD+R/+RW drives that not conform to using 16x speed discs may as a result cause write errors or data damage :confused: ik geloof er niks van, en ook gierig dat ze dit aan de binnekant van het dvd hoesje zetten, zodat je het pas ziet als je ze hebt gekocht :confused:

ja ik heb er vamiddag al een gebrand, duurt wel lang maar verder lukte het perfect :confused: mja alsnog bedankt :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Met nero wordt ook aangegeven als je er een dvd of cd in stopt op welke snelheid hij het gaat branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan