verkeerde enter in word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathalie Keunen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2010
Hallo,

Elke keer als ik een tekst aan het typen ben in word 2007 en ik geef een enter dan verspringt mijn cursor naar de tweede regel ipv naar de eerste. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes Nathalie

Kijk hier als dat inderdaad beschrijft het probleem waar je mee zit.

Tijs.

Hoi,

De standaardinstelling in het sjabloon NORMAL.DOTM is gewijzigd.
De 'Enter' - een alineamarkering dus - begint nu standaard met een extra witruimte.
Dat is overigens géén extra regel ....

Je ziet in het lint bij stijlen twee 'standaards' staan; als eerste de stijl 'Standaard' en als tweede 'Geen afstand'.

De manier waarop je dat wijzigt kan relatief makkelijk.
- Als Word gestart is, sluit dan af en open Word opnieuw.
- Nu sluit je direct het blanco document: Office-knop en onderaan het menu Sluiten (grijs documentvenster)
- Klik opnieuw op de Officeknop > Openen en op Slablonen
- Rechts zie je nu o.a. staan Normal (of Normal.dotm), dubbelklik daarop en het sjabloon wordt geopend.
- Klik tenslotte op de stijl 'Geen afstand' en sluit Word af met het sluitkruis rechtsboven in het scherm.

Wanneer je Word nu weer start, wordt een nieuw document altijd geopend met de stijl 'Geen afstand'

Laatst bewerkt:
Of zoals ik altijd doe hou shift ingedrukt en druk vervolgens enter :P

Of zoals ik altijd doe hou shift ingedrukt en druk vervolgens enter :P

Geen échte oplossing dus, want dan begin je niet met een nieuwe alinea, maar plaats je een z.g. handmatig regeleinde.
En dat is nou juist vaak niet de bedoeling.

Boven in je balk staat bij Start Stijlen.
Deze staat op niet goed je moet hem op standaard enter zetten ofzo als ik had op standaard afstand het is de eerst!.
Bij die anderen staat volgens mij niet standaard enter en daarnaast kop 1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan