Verkeerde extensie koppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietth

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Ik heb een programma op de computer staan dat gebruik maakt van de extensie *.py. Met name arcview
Nu heb ik daar per ongeluk het verkeerde programma aan gekoppeld. Ik heb verwezen naar arcview maar waarschijnlijk is het python of een ander programmaatje.
Ik weet echter niet welk programma juist gebruikt dient te worden en wilde dit programma verwijderen als aanbevolen programma zonder een nieuwe verwijzing toe te voegen.

Als ik de koppeling ongedaan zou kunnen maken krijg ik terug een foutboodschap in het programma arcview en kan ik met die foutboodschap verder op weg. Door de verkeerde koppeling blijft de procedure oneindig draaien en krijg ik geen foutboodschap meer in arcview en weet ik dus ook niet wat er mis loopt.

Iemand een idee hoe die koppeling ongedaan te maken?

Alvast bedankt!

rechtsklikken op het te openen bestand -> "openen met" selecteren -> kiezen uit lijst en dan het juiste programma selecteren. soms staat het niet in de lijst dan kun je er naar toe "bladeren".
Vergeet niet een vinkje te zetten bij "Bestand altijd openen met dit programma"(woorden van die strekking althans)
mvg leo

Laatst bewerkt:
Ik heb een programma op de computer staan dat gebruik maakt van de extensie *.py. Met name arcview
Nu heb ik daar per ongeluk het verkeerde programma aan gekoppeld. Ik heb verwezen naar arcview maar waarschijnlijk is het python of een ander programmaatje.
Ik weet echter niet welk programma juist gebruikt dient te worden en wilde dit programma verwijderen als aanbevolen programma zonder een nieuwe verwijzing toe te voegen.

Als ik de koppeling ongedaan zou kunnen maken krijg ik terug een foutboodschap in het programma arcview en kan ik met die foutboodschap verder op weg. Door de verkeerde koppeling blijft de procedure oneindig draaien en krijg ik geen foutboodschap meer in arcview en weet ik dus ook niet wat er mis loopt.

Iemand een idee hoe die koppeling ongedaan te maken?

Alvast bedankt!
Ga naar je bestand, klik met de rechtermuistoets op het bestand en kies "openen met" of had je dit al gedaan.

Dat had ik al geprobeerd.
Probleem is dat ik niet weet welk programma het is en ik wil dus even geen koppeling.
De enige optie die ik heb is echter om een ander programma te kiezen.

*,py is een Python script.
Dit wordt gemaakt door het programma waarmee jij python schrijft. Als je die eraf haalt en er opnieuw opzet, dan word de bestandstoewijzing weer goed gezet.

Eerst phyton opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niet.
Dan uiteindelijk toch arcview maar geherinstalleerd en dan was het probleem verholpen.
Ik hoopte dit niet te moeten doen (halve dag werk) maar uiteindelijk is toch alles opgelost.

Pietth

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan