Verkeerde firmware router

Status
Niet open voor verdere reacties.

riesbuist

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2010
Berichten
3
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Sitecom WL-350 router en ik heb de stomme fout gemaakt om oudere firmware er op te zetten dan erop stond, was firmware 1.2 op en ik heb er firmware 1.1 opgezet. nu start de router wel op en er komt een wel netwerk verbinding maar je kunt de router via het IP adres niet benaderen. Is hier een oplossing voor om de router weer te benaderen ik heb al verschillende keren geprobeerd hem te resetten maar dat hielp niet.

Wie kan me helpen.
 
Probeer eens ipconfig/all om het zeker te weten? ( het Ip-adres bedoel ik)
Het zou 192.168.0.1 moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als je de firmware hebt geinstaleerd vanaf de router z'n webinterface betekend het dat je een flashing hebt gedaan. Omdat het firmware is van de fabriekant zelf is er nog een mogelijkheid dat hem terugstuurd met je garantie. Heb je andere firmware gebruik zoiets als dd-wrt dan is het gelijk klaar. Aangezien een router alleen een ethernet aansluiting heeft kun je de firmware niet opnieuw flashen. Je kunt hier zelf weinig meer aandoen omdat je jezelf hebt "buitengesloten" van je router.

EDIT:
Bovenstaande is alleen van toepassing als je de webinterface niet meer kunt bereiken.
 
Laatst bewerkt:
Als je de firmware hebt geinstaleerd vanaf de router z'n webinterface betekend het dat je een flashing hebt gedaan. Omdat het firmware is van de fabriekant zelf is er nog een mogelijkheid dat hem terugstuurd met je garantie. Heb je andere firmware gebruik zoiets als dd-wrt dan is het gelijk klaar. Aangezien een router alleen een ethernet aansluiting heeft kun je de firmware niet opnieuw flashen. Je kunt hier zelf weinig meer aandoen omdat je jezelf hebt "buitengesloten" van je router.

EDIT:
Bovenstaande is alleen van toepassing als je de webinterface niet meer kunt bereiken.
Ik heb ook wel eens een firmware-update gedaan op 'n router maar wel na eerst het bestand gedownload en opgeslagen te hebben. Uit principe en veiligheid doe ik nooit een directe install. vanaf een website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan