Verkeerde geluidsdrivers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AddiXz

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Ten eerste: Hallo, ik ben Mauro :P
ten tweede heb ik twee vraagjes.
Ik heb sinds gisteren Vista Ultimate, maar toen ik mijn muziek aan wilde zetten, kwam er geen geluid uit. Dus ik kijken onder apparaat beheer, en zag daar staan: AC'97 SoundDrivers.
Maar op mijn XP Heb / Had ik Soundmax. nu vraag ik mij zowieso af ofdat er drivers zijn voor Vista, van Soundmax. En zo jah, waar kan ik die vinden?

En ten tweede, als er dus geen drivers voor zijn, is er een andere manier, om evengoed mijn muziek te horen?:o

Alvast bedankt.

Staat er geen, "VIA AC'97 verbeterde audio controller"?

Overigens staan hier ook een heleboel drivers voor Vista.

Nee er staat letterlijk:
Realtek AC'97 Audio

Maar Ik had altijd Soundmax, is er geen soundmax driver voor Vista?:eek:

Kijk eens bij je mobobakker, SoundMax stelt de drivers zelf niet beschikbaar, kon ze ook niet vinden in mijn link naar die Vista drivers.

Jah Mijn mobo is van Winfast, maar daar kon ik dus ook niets vinden.

Ik heb de CD van mijn mobo er ook al ingedaan, maar die geeft de fout aan, dat "deze software niet deze OS ondersteunt".:confused:

Nou ik heb ze een mailtje gestuurd.

Is er toevallig tot ik een mail terug krijg, nog een oplossing? :)

Als je even kijkt, welke chipset erop zit, kun je daar eerst de Vista drivers van gebruiken, en probeer daarna de XP drivers, van SoundMax.

Heb het net voor iemand gedaan, maar dan met Via Vista drivers, en C-Media drivers voor XP, werkt prima.

Maar elke keer als ik die van XP wil gebruiken, dan geeft ie aan dat het niet compatibel is met deze OS..

Mijn chipset is: sis 760GX
Maar die staat niet in dat lijstje die jij gaf.:confused:

Ben ik weer.

Ik heb nu geprobeert om het als Windows XP Compabiliteit te installeren, en het geeft niet meer die fout, over verkeerde OS.

Daarentegen, elke keer als het bijna, of helemaal is geinstalleerd krijg ik deze fout:
kkmkokddaeqod-fout.jpg

Enig idee hoe ik daar iets aan kan doen?:rolleyes:

edit-
Ik heb de pc dus al 3-4× opnieuw opgestart.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan