Verkeerde koppeling om programma te kunnen downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Heb een foutje gemaakt tav een koppelingsinstelling. Als ik nu bijv. CCleaner wil downloaden, downloadt hij niet maar springt hij met een foutmelding (fout 1) over naar MediaMonkey, die daar natuurlijk niet geschikt voor is. Ook als ik bijv. een video van YouTube downloadt geeft hij een zelfde foutmelding. Heb al via 'Standaardprogramma's' een programma aan een bestand proberen te koppelen, maar weet niet precies waar ik moet kijken.

Hoop, dat iemand mij kan helpen. het moet iets niet al te moeilijks zijn.

Met dank, Marc

Hopelijk lukt het zo.
Zo niet, dan is terug zetten van een systeemherstelpunt nog wel het eenvoudigst.

Bedankt zoefff,

Als ik een downloadlink vind en ik rechtsklik op de button, zie ik geen 'openen met'. Als ik mapopties open, zie ik niet, zoals Computer Idee aangeeft, 'Bestandstypes', maar 'zoeken'. Misschien gaat dit stukje over XP of zo.

Wat dat systeemherstel aan gaat, er is alleen een herstelpunt naar mijn back-up die op mijn externe harde schijf staat en die niet gebruikt kan worden. Dit terwijl de back-up indertijd met succes uitgevoerd is. Ook zo raar.

Zoals in je computer idee stukje is aangegeven ben ik naar mapopties gegaan heb alles op standaard gezet. je zou nu denken dat alle koppelingen e.d. weer goed zouden zijn, maar het probleem blijft nog bestaan.

O ja, ben nog naar 'een bestandstype of protocol aan een programma koppelen' gegaan en alle 'MediaMonkey' toepassingen gecheckt. Het waren allemaal audiobestanden, dus niet op toepassing op het openen van een downloadbestand. Hoe kan het dan zijn dat er telkens 'MediaMonkey opdoemt bij het laden van een download.

Laatst bewerkt:
Hi Zoefff,

Nee, dat is niet hetzelfde, maar in de lijst met herstelpunten stond wel de back-up. Dus dat wordt blijkbaar wel als een herstelpunt gezien. Dat lijkt me overigens wel logisch want je zet het systeem weer in zijn oude toestand.

Trouwens in jouw stukje wordt alleen gerept over een een herstelpunt maken of het terug zetten hiervan, en over het terugzetten en maken van een back-up. En dat lukt juist niet terwijl ik eerder zei dat er behalve mijn back-up geen herstelpunten zijn.

O ja, Firefox gaf plotseling aan (na het verwijderen van MediaMonkey) je moet toch wat proberen, zeker omdat hij telkens bij een download opdoemde dat de koppeling naar de download verkeerd was. dat het hier om een mf bestandje gaan. In protocollen opgezocht, maar kon dit bestand geeneens vinden!

Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem nu tijdelijk opgelost door Firefox te vervangen door Safari te installeren. Nu kan ik wel gewoon downloaden.

Je kan ook meerdere herstelpunt in kaart brengen door optie onderaan aante clicken in systeemherstel.

Staat er maar 1? Ben je misschien aan het opruimen geweest?

O, wat betreft het zoeken naar programma's die de boel negatief kunnen beinvloeden? Ja ik was aan het opruimen geslagen; dat is waar. Het is nu wel opgelost. Had soswieso niet zoveel aan Firefox, hoewel die add-ons waren wel handig. Nou ja, het zij zo. Bedankt voor je hulp! De vraag is nu wel goed opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan