Verkeerde resulutie Ubuntu

• Onderwerp starter Onderwerp starter RikXP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik Ubuntu geinstalleerd op Virtual PC. Dit ging prima, totdat ik de resolutie van het beeldscherm verkeerd had ingesteld (op 600x800 dacht ik, maar ik weet het niet zeker). Ik heb nu allemaal horizontale strepen van een milimeter over het scherm lopen, en verticaal heb ik vier keer de muisaanwijzer. Niet meer te lezen dus.:(

Ik had gelezen dat je dit via je root account weer goed kan zetten, maar ik heb (zover ik weet) geen root account.

Ik kan er nu eigenlijk niets meer mee, maar het liefste zou ik het oplossen zonder opnieuw te installeren.

Heeft iemand het antwoord?
Alvast bedankt.

Groeten, RikXP.

Wat je kan proberen:
ctrl+alt+F2 en log in
tik daar:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Ok, bedankt voor je reactie. Ik ga het proberen!

In virtual pc moet je niet echt een grote resolutie hebben, anders heb je een groot venster.

Tenzij je pc zelf op een grote resolutie werkt.

Hoi Jeffcoboy,

Mij beeldresulutie in windows is vrij veel, maar volgens mij had ik hem in Ubuntu op 600x800 gezet.

Hoi Dropl,

Helaas! Ik heb bij het inlogscherm ctrl+alt+F2 gedaan, maar toen kreeg ik erg lang zwart scherm zonder dat ik het idee had dat dat er schijfactiviteit was.

Je kunt in Recovery Mode opstarten. Druk na het opstarten van het BIOS van je virtuele computer direct op F8. Selecteer "Recovery Mode" uit het Grub menu. En dan druk je op de knop "Try to fix X server" ( er staat een cijfer voor, druk dit in op je num toetsen )

Bedankt! Ik ga het morgen proberen (ik zit nu achter een andere computer).
Ik zal een reactie sturen hoe het is gegaan.

Hoi Joshua822,
Ik heb het maar meteen geprobeert, en ik moet als ik ga opstarten de recoverymode kernel bewerken (omdat ik op vpc zit). En ik zie de knop "Try to fix x server" niet.

Er is ook geen knop. In Recovery Mode zegt hij iets als :

1. Try to fix X server

Note : ik heb het zelf nog nooit moeten doen. Maar ik hoor van de meeste mensen die problemen ondervinden met hun scherm dat dat het oplost.

Als ik de grub start, krijg ik een lijstje met normaal opstarten, recovery mode en memtest.
Toen heb ik recovery mode gedaan. en daar staan nog een aantal dingen. Maar waar ik ook kijk, nergens zie ik try to fix x server. Is deze misschien alleen voor de server editie van ubuntu? Ik gebruik namelijk desktop edition.

Ik ga hem toch maar opnieuw installeren denk ik.

Erg bedankt voor je hulp.

Groeten, RikXP.

Normaal zou deze optie juist niet in de Server editie staan. Want bij de server editie is er geen nood aan een grafische omgeving ;)

Herinstalleren lijkt mij dan ook een goede oplossing.

Dan ga ik dat maar doen.

Bedankt voor je hulp!

Groetjes, RikXP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan