Verkeerde SD kaart geformatteerd! Videofilms zijn nu foto's...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stadjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2012
Hallo allemaal,
Heb een mooie stunt uitgehaald...een SD kaart dat van mijn filmcamera was heb ik aangezien voor een SD kaart van mijn fotocamera.
Deze heb ik geformatteerd en ja, al mijn mooie filmopnames zijn verdwenen.
Ik heb het dus via het menu van mijn fotocamera uitgevoerd. Alles dus weg.
Ik heb wat recovery programma's geprobeerd om zodoende mijn filmopnames terug te krijgen.
Krijg wel wat terug maar dat is enkel JPG bestanden! Snap er dus helemaal niets van.
Hetgeen gevonden wordt qua beeldmateriaal is dus blijkbaar omgezet naar jpg fotobestand (het ziet er ook uit als snapshots).

Misschien een hopeloze vraag, maar wil het nog niet opgeven...is het mogelijk om alsnog mijn videobestanden terug te krijgen?
Kunnen JPG bestanden of SD kaart weer omgezet worden naar video?

Pfff...wat een zoektocht :confused:

Groetjes!

Zolang je de bestanden nog niet overgeschreven hebt, dan heb je een redelijke kans met Recuva (alle soorten bestanden laten zoeken, diepe scan): klik

Hi K1pje,
Bedankt voor je reactie! Ja had dit inderdaad ook geprobeerd. Zal het nog eens proberen (je weet maar nooit).
Maar ook bij Recuva leest ie mijn bestanden als JPG ipv videofilm opnames. Alles wat op desbetreffend SD kaartje stond, waren alleen videofilm opnames.
:-(

Hoi beste Stadjes,

ik heb hier computer idee nr.22 liggen en daar staat een hele uitleg!('tis toch toeval?)
ik mag even en korte samenvatting:

1. download dit programma.
2. open het.
3. als je het geopend heb, zie je het scherm dat ook op de website staat aangegeven.
4. klik op deep scan.
5. zet "maximum file size" op 64MB.
6. druk nu op search.
7. laat hem even zoeken.
8. als het goed is heb je ze weer!

ik hoop dat je er iets aan hebt; ik in ieder geval wel.

mvg, Casper

Hoi beste Stadjes,

ik heb hier computer idee nr.22 liggen en daar staat een hele uitleg!('tis toch toeval?)
ik mag even en korte samenvatting:

1. download dit programma.
2. open het.
3. als je het geopend heb, zie je het scherm dat ook op de website staat aangegeven.
4. klik op deep scan.
5. zet "maximum file size" op 64MB.
6. druk nu op search.
7. laat hem even zoeken.
8. als het goed is heb je ze weer!

ik hoop dat je er iets aan hebt; ik in ieder geval wel.

mvg, Casper

Hi Casper,
Toeval bestaat niet hè ;-)

Ik heb even gekeken op de website van hun en daar staat dat het alleen voor foto's is.
Ik wil graag mijn videobeelden weer terug, al zijn die op een of ander manier foto's geworden. Vaag hè haha.
Ik ga weer verder met onderzoeken, thanx voor de tip!
Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan