verkeerde snelheid van de verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaopie

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Hallo...Degene die DIT probleem kan oplossen, daar trouw ik mee!!

Ik heb drie pc's die (bedraad) verbinding maken via een Belkin 54G draadloze router.
Twee pc's geven keurig een snelheid van 100 mbps aan, maar de pc waar ik het meest op werk geeft slechts 10 mbps aan.
1e gedachte: netwerkkaart niet goed. Andere netwerkkaart erin gezet, maar nog steeds dezelfde snelheid.
2e gedachte: kabel kapot. Andere kabel eraan gehangen, nog steeds 10mbps

En nu het vreemde: Als ik de pc rechtstreeks aan het modem hang (dus zonder de router) dan heb ik wél een snelheid van 100 mbps.

En nóg vreemder: Als ik de pc verplaats naar de plek waar de andere pc staat, en hem dáar aansluit, heb ik óók 100 mbps...

Nou...degene die hier iets voor weet is in mijn ogen een genie!!

Gebruik je Wall-outlets?

Als de PC het op de andere plaats het wel goed doet, dan is het toch zeer waarschijnlijk een bekabeling probleem, of een probleem met 1 van de poorten van de router.

Ik denk ook aan een bekabelingsprobleem. Is die nieuwe kabel die je aansloot van hetzelfde type als de oude? Je hebt CAT5-kabel nodig.

Geplaatst door spaopie
Hallo...Degene die DIT probleem kan oplossen, daar trouw ik mee!!
Hm, is Charlotte het hier wel mee eens? :D

Laatst bewerkt:
kabels

Er ligt al heel lang een cat 5 kabel, en de nieuwe die ik aansloot is ook cat 5
Volgens mij is de verbinding altijd 100 mbps geweest (maar ik kijk er niet elke dag naar).

Ik heb de kabel al in alle 4 de poorten van de router gestopt, met hetzelfde resultaat.
Wat ik nog zou kunnen doen is de pc van boven naar beneden halen om te kijken wat hij dán zegt...
Ik weet nu niet of ik het probleem op de pc, de router of in de kabel moet zoeken..

O ja: wat ik ook nog had gedaan: In de eigenschappen van de netwerkkaart (daar staat de snelheid op 'automatisch') had ik hem op 100 Full gezet. Eén seconde kreeg ik toen de melding: Er is verbinding met 100 mbps, maar na 1 seconde al meteen de melding: één van de netwerkkabels is niet aangesloten (met een rood kruis erdoor).

Verder heb ik het idee dat het niet aan de kabel kán liggen, omdat ik wél 100 mbps heb als ik de pc rechtstreeks aan het modem hang..

En als je die kaart weer terug naar "Automatisch"zet?

als ik de kaart weer terug naar automatisch zet, heb ik weer 10 mbps.
Ik heb nu ook eens geprobeerd om mijn laptop aan die kabel te hangen, en ook op de laptop heb ik dan slechts 10 mbps...

Het kán de router zijn, maar dan snap ik niet dat die pc 'boven' wél 100 mbps aangeeft.

Hm, denk nog steeds kabel... Maar heb je de pc ook al 's aangesloten op een andere poort van de router? Dan kun je uitsluiten of het aan de router danwel de kabel ligt. Hoe lang is de kabel eigenlijk?

Killermenace
Gebruik je Wall-outlets?
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Edit: Bedenk me nog wat: zit er tussen die ene pc en de router nog een switch cq hub?

Laatst bewerkt:
Nee, er zit wél een switch tussen de router en de 'andere' pc, die gewoon 100 mbps aangeeft.

Ik denk erover om maar eens gebruik te gaan maken van dat gratis telefoonnummer van Belkin. Zij pretenderen een helpdesk te bezitten...Ik blijf nl. het vermoeden houden dat de router het probleem veroorzaakt.

Wat voor een kabel zit er dan tussen? Misschien een crossed cable? Of een niet volledige utp-kabel? Dus niet alle paren gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan