verkeerde taal ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmijb

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Hallo,

Een vriendin van mij heeft deze week een nieuwe laptop gekocht. Een acer.
Ze dacht dat ze het wel ging redden met de allereerste instellingen maar ze heeft gekozen voor frans ipv nederlands. Is hier nog iets aan te doen ?

Geen probleem. Windows even opnieuw installeren vanaf recovery partitie of met recovery CD en dan voor de juiste taal kiezen.

Bedankt voor je reactie maar hoe kom ik aan die partitie ? want een recovery cd-rom heeft ze natuurlijk ook niet gemaakt en bij Acer zit er geen standaard meer bijgeleverd.

Nee bij acer staat die op de harddisk.
die moet jezelf dus maken op een dvd.....
even de help doorlezen (moet je wel frans kunnen lezen en begrijpen)
Of je gaat even naar de site van acer en haalt daar de Nederlandse handleiding op.

Als ik het goed begrijp, als ik een recovery cd-rom maak nu in het frans, dan kan ik deze gebruiken en dan kiezen voor nederlands ? Bedoel je dit ?
Die cd-rom maken in het frans zal wel lukken.

Ja daar zeg je zo wat...de recovery wordt dan ook frans.....
Hmmmm toch even lezen op de site van acer, kijken wat die zeggen.
Eeen recovery cd kost al snel een euro of 90.

ja, dacht ik ook hé !
Ik denk niet dat je kan kiezen voor nederlands en als je via F10 in de opstart komt kan je ook kiezen voor standaardinstellingen zonder cd-rom maar ik denk dat ie dan terug dit neemt waar hij nu op staat ingesteld.

Volgens mij kan je bij een recovery vanaf een partitie opnieuw een taal kiezen, immers windows wordt geheel teruggezet en er wordt niet gekeken wat op op C: staat. Een format op C: zal in ieder geval bij een recovery weer naar de te installeren taal vragen.
B

Bernard,

Morgen zal ik dit eens proberen. Nu moet ik gaan werken maar ik hou je op de hoogte van het verloop.

Geprobeerd maar het lukt niet.
Er zal niets anders opzitten dan een recovery cd-rom te bestellen vrees ik.

welk type acer is het

nee ik heb een 1804 en een 3021 dus helaas.
dan zal er niks anders opzitten dan een schijfje te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan