• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verkeerde tijdnotattie draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter59

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

Ik ben aan het stoeien om een tijdnotatie in een draaitabel naar behoren te laten functioneren.
Helaas krijg ik het niet voorelkaar.
De notatie wordt aangeleverd in decimalen. Opzich geen probleem maar na 23:59 gaat het fout.

Het bijgevoegd bestandje is geheel "uitgekleed".
Het origineel wordt gebruikt in PowerPivot waar ik ook al met een tijdtabel werk maar daar gaat het ook fout.

Mvg
Peter

Bijlagen

Waarschijnlijk dien je de inputdata aan te passen want B13 heeft deze opmaak in de draaitabel (dus inclusief de datum).

20-3-1900 00:00:00

Hallo Oeldere

Dank alvast voor het meedenken.

Idd daar schuilt nu juist het probleem.
Bij 24:00 en hoger wordt er automatisch een datum bij gezet.
In de bijgevoegde tijdtabel loopt deze mooi door maar in de PowerPivot niet.
Zie bijlage.

Mvg
Peter

Bijlagen

Ik zie niets vreemds. De opmaak van leertijdis :mm, dus als je 1,5 als input geeft dan:
- is de onderliggende waarde 1,5
- toont excel dat in de formule balk als een datum/tijd 1-1-1900 12:00
- en toont de cel dat als 36:00
De waarde 0,5 toont in de formulebalk als 12:00 maar moet je lezen als 0-1-1900 12:00

In een tijd dimensie tabel voor een PP analyse is het wsch handiger om datum en tijd in verschillende kolommen op te nemen.

Hallo Pixcel

Dank voor je antwoord.
Ik heb al een kalender die ik gebruik voor PP (zie bijlage) en had gedacht om ook zo een tijdtabel voor PP te gebruiken maar helaas.
Ik had ook al geprobeerd om een calculated field en kolom te fabriceren maar PP blijft steeds met datum en tijd komen.
Ik weet niet hou ik het e.e.a. in de kalender tabel dien in te voegen om het werkend te krijgen.

Nogmaals dank voor het meedenken.

Mvg
Peter

Bijlagen

maar PP blijft steeds met datum en tijd komen.
In PP kun je het format aanpassen.
Als je onderscheid wilt kunnen maken tussen 12:00 en 36:00 heb je altijd een datum nodig.

Ik weet niet hou ik het e.e.a. in de kalender tabel dien in te voegen om het werkend te krijgen.
Dat is afhankelijk van wat er in je gegevens tabel staat die een relatie heeft met je kalender.

Hallo Frans

In PP is format aangepast in <<Datum>>notatie 13:30<<
Er is n.l. geen andere mogelijkheid.
In de bijlage is de relatie zichtbaar gemaakt met de bij behorend tabel "gerealiseerde trainingen" waar de leertijd als decimalen staat vermeldt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Wederom dank voor het meedenken.

Mvg
Peter

Bijlagen

Hallo frans

Bijgevoegd de originele tijdtabel met een afbeelding hoe het er in PP uitziet betreffende de tijdtabel.
Tevens een mogelijke, in mijn ogen niet zo'n mooie oplossing, zoals het misschien ook kan.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker wordt.

Mvg
Peter

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan