• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verkeerde waarde met functie Application.caller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfke

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hoi allemaal ,

Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd waarbij de fout optreedt.
De code die ik hierin gebruik heeft altijd goed gewerkt en nu ineens niet meer .
Ik kan niet vinden wat de fout is.
In kolom A gebruik ik een oplopende nummering.
In kolom B zet ik een shape van een fototoestel waarop je moet klikken als er bij een bepaalde nummering een folder moet geopend of aangemaakt moet worden.

Als ik dan op deze shape klik opent de desbetreffende folder door met een offset te werken zodat ik de nummer in de eerste kolom bekom via vba code.

Tot en met nummer 143 heeft dit perfect gewerkt.
Vanaf een paar dagen als ik nu een shape toevoeg op eender welk nummer , werkt de application caller niet meer.
Deze geeft de verkeerde waarde.

Als ik mijn shape kopieer van een vorige shape neemt deze de nummering van de gekopieerde shape en niet de nummering die ervoor staat.

Begrijp het niet en krijg het ook niet gevonden.

Iemand een idee ?
p.s. Als je het voorbeeld gebruikt moet je wel nog ff een mapje "Rapporten" maken op C-drive.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage RapportenDatabase.xls

Laatst bewerkt:
hallo
Als ik mijn shape kopieer van een vorige shape neemt deze de nummering van de gekopieerde shape en niet de nummering die ervoor staat.
ik begrijp je niet
wat is de nummering die er voor staat?

groet sylester

DoubleClick kolom1

Zie ook bijlage met onderstaande code:
Nu moetje op kolom 1 dubbel klikken...
Bekijk bijlage RapportenDatabasePog1.xls
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 If Target.Column = 1 Then

Dim Folder As String

Folder = "C:\Rapporten\" & ActiveCell.Value
 If Not FileFolderExists(Folder) Then MkDir Folder

Shell "explorer.exe " & Folder, 3
 For u = 1 To 150
 DoEvents
 Next u
 SendKeys ("%Vh")
 End If

End Sub

Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester ,

In kolom A staat een oplopende nummering.
Als ik een Shape van een fototoestel zet in kolom B wil dit zeggen dat er een map aangemaakt wordt met deze nummer die ervoorstaat in kolom A.
In deze map worden dan foto's geplaatst.
Als deze foto's erin zitten en ik kilk op de Shape van het fototoestel opent deze map met de foto's in thumbnails. (via sendkeys in vba code)

Numan ,

Als ik jou voorbeeld gebruik kan ik niet zien voor welk nummer ik een folder heb met foto's.
Niet elke nummering heeft namelijk een folder. Dit is maar voor enkele nummers.

Maar toch al bedankt natuurlijk.
Zou toch ook graag weten waarom ik geen shape meer kan toevoegen dit de nummering ervoor opent.

Groetjes Dolfke

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal ,

Als ik mijn afbeelding kopieer en ik link mijn afbeelding opnieuw naar de macro dan werkt deze wel correct.
Dus ik vermoed dat er iets mis loopt met de copy en past opdracht.

Fout is opgetreden na gebruik van excel 2010.
Misschien helpt bovenstaand.

hoi ik heb ook problemen met de overstap ven 2003 naar 2010 (programma's die in 2003 prima werkten en in 2010 een fout geven)

en ik ben er nooit achtergekomen waar dat aan lag

ik heb in 2010 een nieuwe poging gedaan (sub's opnieuw opgebouwd e.d.)

en ik heb niet geprobeerd uit te vinden waar het aan lag
groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan