Verkeerder naam afzender!

Status
Niet open voor verdere reacties.

idolce

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Dag,

Ik heb een mac mini met Outlook 2013 er op. Nu doet zich het probleem voor dat de contactpersonen van de verschillende mailadressen gewisseld worden.
Er wordt niet strikt naar de instellingen in de accountgegevens gekeken, maar er worden namen uit de contactpersonen genomen.
Al mijn mailadressen (ingesteld als account) worden automatisch ondergebracht onder 1 naam. Zelfs na het verwijderen van de mailadressen en per mailadres een aparte contactpersoon te hebben aangemaakt. Blijft het probleem.
Verder doet zich dit zelfde probleem ook voor op 2 macbooks en een ipad.

Korte toevoeging:
Wanneer een mail wordt verstuurd met mailadres A, kan het zo zijn dat de naam van mailadres B in beeld komt en andersom.

Hebben jullie enig idee wat de oorzaak is en hoe we dit kunnen oplossen.

Bedankt alvast!

Gr,

Ralf

Laatst bewerkt:
Niet de meest duidelijk vraag, maar kijk even naar het volgende:
Mogelijk zijn e-mail adressen (ook) 'los' ingetypt (zonder referentie naar Contactpersonen of adreslijst), en ze worden dan opgeslagen in de Contactpersonen map "Voorgestelde contactpersonen".
Kijk dus in die Contactpersonen map, en verwijder alle e-mail adressen die niet overeenkomen met de werkelijkheid / onjuist zijn / ongewenst zijn.

Hopelijk heb ik je probleem hiermee goed in beeld gebracht.

Tijs.

Graag zou ik willen weten welk gedeelte van de vraag niet duidelijk is?
Ik zag dat ik outlook 2013 had getypt maar het moet zijn 2011.

De 'Voorgestelde contactpersonen' map heb ik niet kunnen vinden.

Het lijkt iets te maken te hebben met de functie 'Deze contactpersoon ben ik'. Na een tijd worden alle mailadressen die als account zijn aangemaakt gekoppeld aan het mailadres dat staat ingesteld als 'Deze contactpersoon ben ik'.

Kunnen jullie hier iets mee?

Bedankt alvast!

Ralf

Zou toch (in de NL versie) wel degelijk "Voorgestelde contactpersonen" moeten heten, want in de ENG versie heet de map (net als in de ENG versie van Outlook 2010) "Suggested contacts".
Zie (als illustratie daarvan) ook deze instructie voor de ENG versie om de hele "Suggested contacts" contactpersonenmap te verwijderen mocht je dat willen voor een bepaalde reden:
"In Outlook for Mac 2011, just go to the Contacts tab, right click the 'Suggested Contacts' folder, and click Delete."

"Deze contactpersoon ben ik" heb ik nog nooit gezien (maar ik zie vooral Office voor de PC), dus hopelijk kan iemand anders je daar wat over vertellen betreffende je probleem.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan