Verkenner bladerknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laroguz

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Is het mogelijk om op een Access formulier een soort verkenner bladerknop te plaatsen, dus een mogelijkheid om vanuit het formulier door de bestanden in je netwerkomgeving te bladeren?

met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Dat kan. Zoek in het forum naar onderwerpen waarin foto's inlezen worden behandeld; daar zit vaak een voorbeeld bij met de noodzakelijke code. Want je moet dan wel iets programmeren....

Hallo Michel,

Ik heb eens even gezocht en hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/609750-Bestanden-koppelen-aan-record?highlight=bladeren jouw bestand "Bestanden inlezen V3" gevonden. Hiervan heb ik alleen de functionaliteit van de knop "Bestanden selecteren in lijst" nodig. Als ik jouw code opschoon tot alleen hetgeen deze knop betreft, blijft het mooi werken. Als ik deze code overhaal naar mijn formulier krijg ik de melding "Een door de gebruiker gedefinieerd gegevenstype is niet gedefinieerd" met een highlight op "Dim dlgPicker As FileDialog"

Bijlagen

Dat kan kloppen; de code maakt gebruik van een bibliotheek die standaard niet geladen wordt door Access, en wel: <Microsoft Shell Controls And Automation>. Als je die aanzet bij <Extra>, <Verwijzingen> in het VBA venster, dan zou hij het moeten doen.

Helaas, die stond al aan en ik blijf dezelfde melding krijgen.

Ik heb even op internet gezocht en gevonden dat bij verwijzingen de Microsoft Office 11.0 Object Library gekozen moet worden. deze staat er bij niet bij maar wel de Microsoft Office 12.0 Object Library. Hiermee werkt het wel.
Dank voor je hulp.

groeten
Wim

Ik was warm :D Ik vermoedde al dat het een bibliotheek kwestie was. Bij mij ging hij op die plek fout als ik de eerder aangehaalde bibliotheek uit zette, vandaar dat ik daar het probleem vermoedde. Kan het draadje op <Opgelost>.

Ik ben er nog niet. Ik wil bij het openen geen filter hebben.

HTML:
Function BestandOpzoeken() As String

Dim strPath As String, strFile As String
    Dim strFileName As String, sFileName As String, sFileExt As String
    Dim sArray() As String
    Dim strSQL As String
    Dim tmp As String
    Dim i As Integer
    Dim dlgPicker As FileDialog
    Dim vrtSelectedItem As Variant

'Open de Windows bestandenlijst, met als argument het type
    Set dlgPicker = Application.FileDialog(msoFileDialogFilePicker)

With dlgPicker
        .Title = "Selecteer een bestand." 'De titel voor het venster
        '**************************************************************************
        'Pas dit aan voor map met afbeeldingen
        '**************************************************************************
        .InitialFileName = "F:\VSL_Born\Documenten" 'Waar moet het venster beginnen?

.Filters.Add "PDF", "*.pdf", 1              'Beperk de bestandstypes tot .pdf, en maak dat het eerste item in de lijst
        .Filters.Add "DOC", "*.doc"
        .FilterIndex = 2
        .AllowMultiSelect = True                    'Slechts ??n bestand kiezen toegestaan
        .InitialView = msoFileDialogViewList        'Bepaal weergave
        If .Show = -1 Then                          'Bepaal of gebruiker op OK-knop heeft geklikt.
            For Each vrtSelectedItem In .SelectedItems
                strFileName = strFileName & vrtSelectedItem & ";"
                ''strFileName = .SelectedItems.Item(1)    'String wordt gevuld met geselecteerde bestand
            Next
        Else
        End If
    End With

If Nz(strFileName, "") <> "" Then
        Do While Right(strFileName, 1) = ";"
            strFileName = Left(strFileName, Len(strFileName) - 1)
        Loop
        BestandOpzoeken = strFileName
    End If
    Set dlgPicker = Nothing

End Function

Het simpel weghalen van de filtercommado's geeft echter geen resultaat. Hoe is dit op te lossen?

Laatst bewerkt:
Weghalen is geen optie, want dan heb je geen filter. En dat heb je dus wel nodig. Je wilt alles zien, dus het filter moet dat dan ook bevatten:

Code:
        .Filters.Add "Alles", "*.*", 1              'Beperk de bestandstypes tot .pdf, en maak dat het eerste item in de lijst
        .FilterIndex = 1

Michel, je bent geweldig. De wens van vanmorgen is werkelijkheid in de middag.

groeten
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan