verkenner cdrom en schijf herkenning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Hoi,

Een kennis heeft 1 vaste schijf in 2 partities (letters C en F) en een gewone cdspeler en een brander (D en E)

Iedere keer na het opnieuw opstarten ziet de verkenner D, E en F niet. Pas als ik naar apparaatbeheer ga en ik klik eigenschappen van die schijf en ga naar tabblad Volume, en daar klik ik op invullen, dan pas ziet hij D, E en F in de verkenner.

Hoe kan ik zorgen dat hij die gegevens vasthoudt? Het is een irritant probleem.

Wat wel vreemd is, is als je er een cdrom in doet, dat je dat station ineens wel in de verkenner ziet verschijnen. Maar dat lukt niet met de F partitie uiteraard.

Wie weet raad?

Laatst bewerkt:
en de 4 drives hernoemen naar (vast) C en D en
(verwisselbaar) E en F biedt ook geen soelaas ?

Hoe bedoel je dat Pasja? Vast hernoemen? Waar kan je dat instellen?

Buroblad : rechtsklik op "deze computer", dan "beheren" en tot slot in het dan verschijnende menu, nagenoeg onderaan: schijfbeheer. (Hier kun je de stationsletters en paden wijzigen)

Ik las je reactie nog eens door:

met "vast" bedoel ik de harde (niet verwisselbare) schijf / partities.

Ik heb gevonden wat je bedoelt. Maar als ik daar een naam opgeef, zou hij dan wel standaard in de verkenner tevoorschijn komen?

Ik ga er pas over een paar dagen heen, maar ik ben informatie aan het winnen voor hoe ik het op kan lossen.:)

Dus het is niets met registersleutels of zo?

Alsvast bedankt.

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet OF dit zal werken, maar nee heb je en ja..............

Als ik mijn schijven en CD-romstations niet zie in verkenner, wat nogal vaak voorkomt (en irritant is) druk ik altijd op vernieuwen (F5). Daarna zie ik al mijn drives wel. Kun je ook nog proberen.

Bedankt voor de tip, maar beeld vernieuwen heb ik al gedaan. Hij deed daar heel erg lang over, maar zonder verbetering.

[offtopic]
en Tanja,

het antwoord op de vraag in je handtekening luidt m.i. :

"Niets", behalve dat het een typische Prive / Story stijl is.......... ;) :D [end off off topic]

Klopt, ik heb hem ook al weer erg lang. Zal een andere maken. Maar hij sloeg wel op mij, toch??:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan